نواز شریف برای سی روز استعفی بدهد

بعد ازپایان سومین دور مذاکرات بین هئیت حکومت و معترضان حکومت بدون نتیجه، شاه محمود قریشی نائب رئیس حزب «پاکستان تحریک انصاف» به نواز شریف نخست وزیر پاکستان پیشنهاد کرد که برای سی روز از سمت   اش کنار رود تا تقلب انتخابات سال گذشته مستقلانه بررسی شود. عمران خان رئیس این حزب تاکید بر استعفی نخست وزیر دارد و به هوادارانش گفته است که تحصن آنها تا زمانیکه خواسته هایش عملی نشود ادامه دارد.

Supporters of chairman of the Pakistan Tehreek-e-Insaf political party Imran Khan cheer while listening to him speak in Islamabadبحران سیاسی در اسلام آباد، نوازشریف را مجبور کرد تا از رقیب دیرینه اش، آقای آصف علی زرداری رئیس جمهور سابق پاکستان و رئیس حزب مردمی پاکستان، برای بیرون آمدن از این بحران درخواست کمک کند. آقای آصف علی زرداری روز جمعه از دبی به اسلام آباد آمد و روز شنبه با نوازشریف در لاهور ملاقات داشتند.

آصف علی زرداری و حزب اش گفته است که خواهان استعفی نخست وزیر و تحلیل پارلمان پاکستان نیست. حزب مردمی پاکستان خواستار ادامه دموکراسی در این کشور است.

احسن اقبال عضو هئیت مذاکره کننده حکومت گفته است که استعفی نوازشریف روی میزکار نیست. وی گفت که مسئله را طبق قانون کشور باید حل کرد نه طبق ضد یک شخص.



دیدگاهها بسته شده است.