هرآنچه برای سفرکربلا نیاز دارید

24343

هرآنچه برای سفرکربلا نیاز دارید

حضور در اربعین، بزرگترین اجتماع بشری در دنیا، علاوه بر داشتن لذتِ بسیار، مسائلِ خاص خود را نیز دارد که با تدبیر می توانیم این سفر را به بهترین سفر زندگی خود تبدیل کنیم.اما همانقدر که این سفر می تواند لذت بخش باشد، عدم رعایت برخی نکات، ممکن است خاطره ای ناخوشایند را از این سفر در ذهن ما به جای بگذارد.

یکی از عوامل اصلی مخاطره آمیز در این سفر، گم کردن هم سفران در شلوغی های مسیر و شهر های عراق است. اما امروزه، با استفاده از راه حل های مبتنی بر تلفن همراه (مبایل)  می توان این مشکل را تا حد خیلی زیادی برطرف نمود و تنها با ارسال یک پیام، موقعیت خود و همسفران را روی نقشه مشاهده نمود .

از دیگر مواردی که اضطراب را در این سفر کنترل میکند، داشتن نقشه ی آفلاین کشور عراق و شهر های زیارتی می باشد که راهنمای خوبی برای پیدا کردن و هدایت به سمت اماکن زیارتی می باشد.

شاید یکی از اصلی ترین دغدغه های کسانی که برای مرتبه ی اول به این سفر مشرف می شوند، کیفیت و کمیت وسایل همراه در این سفر است. اما یکی از اصلی ترین چالش ها برای مسافرین هر ساله ی اربعین، برقراری ارتباط با برادران عراقی و میزبانان خودشان در این سفر است که شاید با یک مجموعه ای از لغات و اصطلاحات و محاوره های رایج، بتوان لذت هم صحبتی با این میزبانانِ با اخلاص را درک کرد.



دیدگاهها بسته شده است.