هرچه داریم از عزاداری امام حسین است: حاج آقای اسدی

سلام دوستانhttp://jispk.persiangig.com/jamia/11-2013/jamia-muharram.jpg

بنده در این شهر که رسیدم تصمیم گرفتم  وقایع روز محرم را در تاریخ  ، وقایع روز محرم را در کویته ، با شما دوستان عزیز شریک بساریم  .

اما وفایع روز محرم:

امروز روز ششم محرم حرام است  در این روز عبیدالله  نامه ‏اى به عمر بن سعد نوشت که : من از نظر کثرت لشکر اعم از سواره و پیاده و تجهیزات، چیزى را از تو فروگذار نکردم، توجه داشته باش که هر روز و هر شب گزارش کار تو را براى من مى‏ فرستند!

 اما وضعیت لشکر دشمن :

چون مردم مى‏دانستند که جنگ با امام حسین علیه‏السلام در حکم جنگ با خدا و پیامبر اوست، تعداى در اثناى راه از لشکر دشمن جدا شده و فرار کردند.

مورخین نوشته‏ اند که: فرمانده ‏اى که از کوفه با هزار رزمنده حرکت کرده بود، چون به کربلا مى‏ رسید فقط سیصد یا چهار صد نفر و یا کمتر از این تعداد همراه او بودند، بقیه به علت اعتقادى که به این جنگ نداشتند، اقدام به فرار کرده بودند.

این بود خلاصه اتفاقات در این روز .http://jispk.persiangig.com/jamia/11-2013/jamia-muharram-1.jpg

امشب در جامعه امام الصادق نیر مثل شب های گذشته  مجالس حسینی برقرار بود . در ابتدا طلاب مدرسه با سخنرانی وروضه مردم را به فیض رساندند  سپس حجت الاسلام والمسلمین حاج اقای اسدی به سحنرانی پرداخت .http://jispk.persiangig.com/jamia/11-2013/jamia-muharram-2.jpg

ابشان ایتدا به اهمیت عزاداری  ونقش عزاداری در میان مومنین پرداخت  سپش به پرسشهای که – بحث روز محافل پاکستان  و در این مورد مطرح  است – اشاره کرد و به آن  پاسخ گقت . در پایان محفل امشب با روضه و سینه زنی  پایان یافت  .http://jispk.persiangig.com/jamia/11-2013/jamia-muharram-3.jpg

در ادامه توجه شما به روضه امشب جلب می نمایم

رحیمی کویته



دیدگاهها بسته شده است.