ولادت حضرت رسول اکرم و رئیس مذهب حضرت امام صادق مبارک باد

و رسول گرامی اسلام بهترین سرمشق است برای کسانیکه امید به رحمت خدا و روز رستاخیز داشته و خدا را بسیار یاد میکند. (سوره احزاب آیه ۲۱)

جامعه امام صادق میلاد فخر کائنات آخرین سفیر الهی حضرت ختم مرتبت و قرآن ناطق حضرت امام صادق ششمین اختر تابناک آسمان امامت و لایت را به همه انسانهای روی زمین و شعییان و دوستداران خاتم نبوت و بویژه محضر فزند بزرگوارش قلب تپنده عالم امکان جان جانان حضرت ولی عصر امام زمان (عج) تبریک و تهنیت عرض میدارد. از خداوند متعال شناخت عمیق خط رسالت و ولایت را برای همه جویندگان حق و حقیقت خواستاریم.

 فرموده حضرت امیر المؤمنین در باره حضرت رسول اکرم در نهج البلاغه:

  کافي است که روش پيامبر را سرمشق خويش قرار دهي و نيز او سرمشق توست در بي ارزش بودن دنيا و رسوائي ها و بدي هايش  چه اينکه دنيا از او گرفته شده اما براي ديگران مهيا گرديد از پستان دنيا وي را جدا ساختند و از زخارف و زيبائيهاي آن کنار رفت.

  پس از پيامبر پاک و پاکيزه ات صلي الله عليه و آله پيروي کن  زيرا راه و رسمش سرمشقي است براي آن کس که بخواهد تاسي جويد و انتسابي است [عالي ] براي کسي بخواهد منتسب گردد، و محبوبترين بندگان نزد خداوند کسي است که از پيامبرش سرمشق گيرد و قدم بجاي او گذارد.

در زندگي رسول خدا ( ص ) اموري است که تو را به عيوب دنيا واقف ميسازد  چه اينکه او و نزديکانش در آن گرسنه بودند و با اينکه منزلت و مقام عظيمي در پيشگاه خداوند داشت.

بنابراين [ کسي که بخواهد خوشبختي واقعي پيدا کند ] بايد به اين فرستاده خداوند اقتدا و تاسي نمايد  گام در جاي گامهايش بگذارد و از هر دري او داخل شده وارد شود و اگر چنين نکند از هلاکت ايمن نگردد. زيرا خداوند محمد ( ص ) را نشانه قيامت  بشارت دهنده بهشت و انذارکننده از عقوبتها و کيفرها قرار داده است او با شکم گرسنه از اين جهان رفت  و با سلامت روح و ايمان به سراي ديگر ورود کرد وي تا آندم که به راه خود رفت و دعوت حق را اجابت نمود سنگي روي سنگ نگذاشت .  چه منت بزرگي خدا بر ما گذاشته که چنين پيشوا و رهبري به ما عنايت کرده تا راه او را بپوئيم  به خدا سوگند آنقدر اين پيراهن خود را وصله زدم که از وصله کننده آن شرم دارم  کسي به من گفت : چرا اين لباس کهنه را بيرون نمي اندازي ؟ گفتم از من دور شو صبحگاهان رهروان شب ستايش مي شوند [ آنها که بيدار بودند و ره سپردند و به مقصد رسيدند از آنها که خواب ماندند و به مقصد نرسيدند شناخته مي شوند ]

اگر در ما چيزي جز محبت آنچه مورد غضب خدا و رسول  و بزرگداشت آنچه خداوند و پيامبرش آن را کوچک شمرده اند نباشد همين خود براي مخالفت ما با خدا و سرپيچي از فرمانش کافي است .

(بخش از خطبه ۱۶۱)

خداوندا! کاخ آیین او را از هر بنای برتر و مقام اورا در پیش گاه خود گرامی تر گردان و نورش را کامل گردان و پاداش رسالت اورا پذیرش گواهی و شفاعت و قبول گفتار او قرارده زیرا که دارای منطق عادلانه و راه جدا کننده حق و باطل بود بار خدایا بین ما و پیغمبرت در نعمت های جاویدان و زندگانی خوش و ارزوهای برآورده و خواسته های به انجام رسیده در کمال ارامش و در نهایت اطمنان همراه با مواهب و هدایای با ارزش جمع گردان.  (خطبه ۷۲)

+;نوشته شده در ;یکشنبه بیست و پنجم اسفند 1387ساعت;8:23 توسط;مدیریت سایت; |;



دیدگاهها بسته شده است.