پاکستان پس از یک هفته «دروازه دوستی» با افغانستان را بازگشایی کرد

1397073009285222315709014

پاکستان پس از یک هفته «دروازه دوستی» با افغانستان را بازگشایی کرد

روزنامه «داون نیوز» اعلام کرد که پاکستان پس از گذشت یک هفته مسدود کردن گذرگاه مرزی افغانستان-پاکستان در منطقه «چمن» این گذرگاه مرزی موسوم به «دروازه دوستی» را بازگشایی کرد.

این روزنامه  مدعی شد که گذرگاه تورخم و چمن به «درخواست مقامات افغان» و در ارتباط با انتخابات پارلمانی در این کشور بسته شده بود، در حالی که پیش از یک روزنامه دیگر چاپ پاکستان دلیل بسته شدن این گذرگاه را درگیری نیروهای مرزی افغانستان و پاکستان عنوان کرده بود.

فردای روز درگیری نیروهای مرزی دو کشور روزنامه پاکستانی «اکسپرس تریبون» از بسته شدن دروازه دوستی توسط اسلام‌آباد و تعلیق فعالیت‌های تجاری دو کشور در این گذرگاه از جمله فعالیت خط تامین تدارکات نیروهای ناتو در افغانستان خبر داد.

ژنرال «عبدالرازق اچکزی» فرمانده پلیس ولایت «قندهار» که چند روز پس از این درگیری‌ها در بعدازظهر روز پنجشنبه هفته گذشته کشته شد دلیل درگیری را پیشروی نیروهای پاکستانی در خاک افغانستان و تلاش برای احداث حصار مرزی در امتداد «خط دیورند» بیان کرده بود.

مسدود کردن مکرر گذرگاه‌های مرزی از سوی پاکستان همواره مشکلات زیادی را برای تجار دو کشور در پی داشته است و چنین اقداماتی سبب کاهش 80 درصدی تعاملات تجاری افغانستان و پاکستان شده است.



دیدگاهها بسته شده است.