پیامبر اکرم (ص) اسوه حسنه و الگوی مناسب برای همه انسانها در همه اعصار است!

dsc_0252

الحاج استاد اسدی “امام جمعه شهر کویته”

بمناسبت میلاد با سعادت و فخرآفرین پیامبر عظیم الشأن اسلام،حضرت محمد(ص) و رئیس مذهب شیعه آقا امام صادق(ع) مجلس جشن وسرور در کتابخانه شهید محمد منتظری در(هزاره تاون)بروری وباحضور پرشکوه مردم شریف ومتدین این دیار وجمع کثیری ازعلماء ودانشوران وجناب حضرت حجة الاسلام والمسلمین الحاج استاد محمدجمعه  اسدی پرنسپل حوزه علمیه جامعه امام صادق علیه السلام وامام جمعه شهر کویته برگذار گردید.

مداحان بامداحی شان وسخنرانان باسخنرانی شان مدح وتوصیف پیامبر اکرم وششمین پیشوای بعد ازپیامبر را نمودند.

ودرادامه الحاج استاد اسدی درخصوص اسوه حسنه بشری پیامبر اکرم (ص) سخنانی ایراد نمودند که خلاصه سخنان حضرت ایشان به شرح زیر است:

لَقَد كانَ لَكُم في رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَن كانَ يَرجُو اللَّهَ وَاليَومَ الآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثيرًا

برای شما در زندگی رسول خدا سرمشق نیکویی است برای آنها که امید به رحمت خداوند و روز رستاخیر دارند و خدا را بسیار یاد می کنند.

امام جمعه شهر کویته: از آنجا که نبی گرامی اسلام (ص) اسوه حسنه و الگوی مناسب برای همه انسانها در همه اعصار است، باید در پی شناخت آن شخصیت عالی مقام و سیره آن فرستاده الهی باشیم.

رسـول گـرامـى (ص ) اسـتوار، موفق و مؤ يد به روح القدس بود و هرگز در اداره امور مردم ، خطا و اشتباه نمى كرد، چرا كه پرورش يافته به آداب الهى بود.

استاد اسدی: پـيـامـبـر اعـظـم (ص ) در هـمـه مـسـائل اجـتـمـاعـى ، مـرد اول اسـت و آنـچـه خـوبـان هـمـه دارنـد او تـنـهـا دارد، اگـر افـلاطـون در خـيـال خـوش خـويـش ((مـديـنـه فـاضـله )) اى سـاخـت كـه بـايـد بـشـر بـدان دسـت يـابد، رسـول اكـرم (ص ) چـنـين مدينه اى را روىى اطلس جغرافيايى جهان تحقق بخشيد و خود نيز بـر آن ريـاسـت كـرد، اگـر فـارابـى ، سـتـون فـقـرات جـامـعـه انـسـانـى را عـدالت و اعـتـدال مـى دانـد كـه تـنـهـا روى كـاغـذ نـمـود پـيـدا كـرد، رسـول خـدا(ص ) لحـظـه لحـظـه عـمـرش و خرد و كلان تصميماتش جملگى عدالت بود و اعتدال و اصولا شخصيت عظيم آن حضرت ، شاخص و معيار عدالت در همه امور زندگى بود و هـمـگـان بـايـد اعـتـدال و عـدالت را از او بـيـامـوزنـد، چون او اول و آخـر و اصـل و فرع عدالت و اعتدال است و همگان بايد در عدالت و ميانه روى از او اسـوه بـگيرند و شاخص هاى شخصيتى آن يگانه جهان را معيار قرار دهند و اوست كه بـا حـكـومـت و قـانـون و جـنـگ و صلح و رفتار خويش ، واژه عدالت را به مفهوم واقعى آن ، بـراى جـهـانـيـان تفسير كرد و اعتدال و ميانه روى را براى آدميان بيان نمود.

بنابراين  پيامبر عظيم الشان بهترين رهبر مذهبى ، حكومتى و مديريتى درهمه سطوح است،عـادل تـريـن رهبر دنيا در همه زمينه هاى اجرايى ، قانون گذارى ، اخلاقى و فكرى است.

وما بايد بكوشیم تا خلق و خوى خويش را همرنگ اخلاق عظيم پيامبر سـازیم. عـدالت ، سـخـاوت ، خـوش خـلقـى ، ايـثـار و فداكارى ، خدمت رسانى به مردم ، مهربانى ، عفت و پاكدامنى ، مناعت ، شجاعت ، آزادگى ، عزت و كرامت و… بخشى از مكارم اخلاقى پيامبر(ص ) است ، همانطور كه صداقت ، يكتاپرستى ، احـتـرام بـه هـمـنوعان ، غمخوارى و دلسوزى و زندگى مسالمت آميز بخش ديگر آن است كه ايشان براى تكميل آن مبعوث شد و انسانها بايستى خود را بدان متعلق سازند.

در دوران كنوني كه شاهد درخشش اسلام ناب محمدي در سراسر جهان هستيم و عرصه هاي جديدي براي تعميم وبسط نداي انبياء و تعاليم آسماني گشوده شده و جهان معاصر بيش از هر زمان تشنه پيام دل انگيز وحي و چشم به راه پرتوي نور از خورشيد معنويت است. شناخت عميق تر شخصيت جهاني خاتم پيامبران حضرت محمد(ص) و معرفي او به عنوان اسوه انسان معاصر اهميتي دو چندان مي يابد.

وقتي پيامبر اسلام به عنوان اسوه انسان معاصر مطرح مي شود به اين معنا است كه صفات و خصوصيات ارزشمندي در وجود پيامبر اسلام است كه الگو و اسوه حسنه اي براي انسان معاصر به حساب مي آيد. از اين رو بايد صفات و خصوصيات ارزشمندي را كه در وجود پيامبر اسلام به عنوان الگو و اسوه انسان معاصر مطرح است را شناخته و آنها را سرلوحه زندگي خود قرار دهيم. پيامبر گرامي اسلام كه مصداق اتم انسان كامل مي باشد از ويژگيها و خصوصيات ارزشمندي در زندگي فردي واجتماعي وسياسي برخور دار است كه بايد آنها را الگوي خود قرار دهيم

dsc_0187

dsc_0205

dsc_0208 dsc_0214 dsc_0222 dsc_0227 dsc_0228 dsc_0238  dsc_0256 dsc_0259 dsc_0260 dsc_0261



دیدگاهها بسته شده است.