پیکر شهداء امروز در هزاره تاون امروز تشییع خواهد شد.

کویته 30-3-2012:  روز گذشته حوالی ساعت هشت صبح تروریستها  به سوی موتر حامل چند تن از شیعیان قوم هزاره تیراندازی کردند و پنج نفر بنام ظفر، عالم خان، غلام سخی و حفیظ الله، از جمله یک زن بنام جمال را به شهادت رساندند و شش نفر دیگر بنام الطاف حسین، عسکر علی، خادم حسین، ذاکر حسین، سید عاشق و رازق علی در این حادثه زخمی شدند. این موتر از هزاره تاون طرف علمدار رود روان بود که در منطقه اسپنی رود پایین تر از پول بی نظیر در فاصله چند متر ایستگاه پولیس رخ داد.

 موتروان دلیر و شجاع این موتر توانیست، با انکه چند مرمی در جانش اصابت کرده بود، باحالت زخمی موتر را با چند تن از زخمی ها از محل حادثه تا شفاخانه صاحب الزمان در علمدار رود برساند. 

بعد از قوع این حادثه غم انگیز، مردم شروع به تظاهرات کردند که این تظاهر به خشونت کشیده شد. در اثر تیر اندازی بین پولیس ومظاهرین یک نفر پولیس و دو نفر هزاره بنام ناظر حسین و مبارک شاه کشته شدند. پولیس چند تن از مظاهرین را دست گیر کرده با خود بردند.

دیشب جنازه شهدا طرف هزاره قبرستان تشییع شد. اما وابستگان شهدا و مردم هزار تاون تدفین جنازه های شهدا را تا رهایی دستگیر شده گان به تعویق انداخت. 

همچنان آقای اشرف زیدی صدر شیعه کانفرانس بلوچستان،  در پریس کانفرانسی همراه با سردار سعادت علی، صدر اتحاد تاجران بلوچستان، صدر هزاره جرگه و آقای اسدی در ضمن محکوم نمودن شدید حادثه امروز، از بی تفاوتی حکومت به شدت انتقاد نموده و گفت که با یک پلان مشخص هزاره ها در کویته کشتار می شوند و به نمایندگی از جمع از وزیر اعلی بلوچستان، آقای ریسانی خواست تا جهت حل شدن مساله باید یک جرگه بزرگ را که مشتمل بر نمایندگان اقوام و احزاب مختلف است برگزار کند. به علاوه وی از هرتال فردا حمایت کردند.

امروز هرتال در شهر کویته اعلان شده است. اکثر احزاب سیاسی هزاره و غیر هزاره از این هرتال حمایت کرده اند. تمام مراکز تجاری و بازار بسته است.

+;نوشته شده در ;جمعه یازدهم فروردین 1391ساعت;11:31 توسط;مدیریت سایت; |;



دیدگاهها بسته شده است.