کویته: تجلیل از قیام و یادی شهدای روز عاشورا، در کویته پاکستان

DSC_0337از روز ویادی قیام عاشورای حسینی (ع) و یارانی با وفایش؛ دیروز که مصادف بود با روزی عاشورا در کویته پاکستان، شهری که گوشه وکنارش بوی خون عاشقان و محبان اهلبیت را می دهند تجلیل شد.

محبان و رهروان امام حسین (ع) با دسته های سینه زنی و عزاداری اول صبح از علمدار رود بطرف بازار حرکت نمودند نماز ظهر را همچون آخرین نماز ظهر امام حسین و یارانش در میزان چوک اقامه نمودند. بعد از ادای نماز ظهر و عصر قرار بود که در لیاقت بازار مؤمن و عزاداران اباعبدالله ویارانی با وفایش به سخنان سخنوران گوش داده و دوباره از میکانیکی رود بطرف علمدار رود بر گردند اما در اثر باریدن باران رحمت الهی و معتل شدن عده ای از دسته های سینه زنی مراسم سخنرانی لغو شده و مردمی مؤمن و عزاداران حسینی با دسته های سینه زنی شان از راهی میکانیکی رود دوباره وارد علمداررود شدند.

مراسم تجلیل و گرامی داشت از روزی قیام و نهضت حسینی و یارانش با درنظر داشت تبلیغات سوء که از طرف عده ای مرض دارهای که می خواهند گرامی داشتی ازچنین روزی بزرگ را یک چیزی خرافه و بدور از عقل جلوه دهند، بیشتر وبیشتر شده حتی در خیلی از نقاط باعث شرکت آنهای شده است که شیعه نبوده ولی یک انسان آزاد وعدالت خواه هستند.

امروزه می بینی که  از روزعاشورا در اقصا نقاط جهان تجلیل بعمل آمده و انسان های که خواهان اجرای عدالت واقعی و آزادی که سارلارشهیدان و یاران باوفایش آن را می خواست، می باشند از قیام و نهضت آن حضرت گرامی داشتی را بعمل می آورند.

دراکثر نقاط جهان مراسم عزاداری روزی عاشورای سرورآزادگان حسین بن علی مشترک بین شیعه و برادران سنی برگزار می شوند، همچنان در کراچی و جاهای مختلف دیگر برادران اهل سنت با برپای تعذیه و دادن نذورات بخاطری قیام امام حسین جلوسی را راه می اندازند که این خود نشانگراین است که عاشورا وقیام سالارشهیدان حسین بن علی (ع) تنها منحصر به یک قوم و یک مذهب نبوده ونمی باشند. بلکه درس است برای تمام انسان های آزاده و خواهان اجرای عدالت در سراسر دینا.

همچنان درس است بیداریست برای تمام انسانهای که در خواب غفلت رفته و همیشه می خواهند که نوکر دیگران باشند امام حسین با این قیامش مردگانی را بیدار ساخت که بنام انسانهای زنده در جهان زندگی می کرد ولی درحقیقت مرده ای بیش نبود! پس چگونه یک انسان عاقل این گونه حرکت بیداری را خرافه دانسته وزنده نگهداشتن وتجلیل از آن را بیهوده می دانند؟! قطعا انسانی که دارای عقلی سلیم می باشند هیچ گاهی چنین فکری را در ذهن خود ودیگران راه نداده ونخواهند داد.

نویسنده : ع، س، ی. (کویته)



دیدگاهها بسته شده است.