کویته: جشن 3 شعبان در جامعه امام صادق برگزار گردید

3 shaban-jamia-quetta

کویته : (جامعه )؛ ماه شعبان؛ ماهی با فضلیت، وماه شادی و خوشحالیست. سوم شعبان مصادف است با سالروز ولادت سرور آزاداگان امام سوم شعیان، حضرت حسین ابن علی (ع)؛ کسی که درس آزادی  و حریّت را برای تمام عدالت خواهان و آزادگان جهان دادند و با شعاری ” هیهات من الذلّه” اش نشان دادن که هیچ گاهی زیر بار استبداد ظلم نرفته و نخواهد گذاشت که حق مظلومان و بیچاره گان پایمال شده و همیشه انسانهای جابر و ظالم بر مردم دنیا مسلط باشند.

چهارم شعبان: سالروزی تولد یگانه پرچم دار کربلا حضرت ابالفضل العباس (ع)؛ کسی اسوه و الگوی وفا و برادری، بوده و برای تمام کسانی که ادعای وفا، برادری، شجاعت، صداقت و عشق به فامیل و اطرافیانش را دارند، نشان می دهند که چگونه باید تا پای جان برای دفاع از حریم و شخصیت خاندان برادر و یارانش ایستادگی نمایند.

پنجم شعبان: سالروزی، ولادت حضرت علی ابن الحسین؛ زین العابدن (ع)، امام چهارم شیعیان، پیام آور کربلای حسین، کسی که با عمه اش زینب (س)، پیام آزادگی و عدالت خواهی پدرش امام حسین را بگوش جهانیان و آزاده پیشگان، رسانیده و نگذاشتن که قیام عدالت خواهی پدرش از بین رفته و نابود شوند.

ازچنین روزهای فرخنده و با میمنت، که آورنده ای گل شادی و لبخند بر چهره و لبهای عاشقان خاندان اهلبیت (ع) می باشند؛ در حوزه علمیه جامعه امام صادق (ع) زیری سرپرستی؛ حجت الاسلام الحاج استاد اسدی، مراسم جشن و سرور برگزار گردید.

مداحان و شاعران اهلبیت (ع)، منقبت خوانان و نعت سرایان، هر کدام به نوبه ای شان، برای مستمعین و عاشقان امامت و لایت، سرود، شعر، منقبت و نعت های زیبای را خواندن که باعث خوشحال شدن حاضر در محفل شدند.

در آخرمحفل، حجت الاسلام الحاج استاد اکبرحسین زاهدی، به سخنرانی پرداخته و چگونگی زندگانی امام حسین (ع) را بحث و بررسی گرفتن.

ایشان در ضمن سخنانش؛ حدیث و جمله ای معروف از زبان پیامبر اسلام (ص) را که در وصف از حضرت امام حسین (ع) می باشد خوانده و در توضیح آن افزود: چنانچه درحدیثی پیامبر (ص) آمده که حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است،هرکس اگر با استفاده از راه، و سیره ای آنحضرت درست رفتار نمایند، بسر منزلی نجات رسیده واز گمراهی در امان خواهد ماند.

امام حسین (ع)، با قیام کردنش، درس آزادی خواهی و عدالت طلبی را برای جهانیان و تمام انسان های آزاده و عدالت خواه داده و برای دنیا این پیام را دادن که هیچ گاه زیر بار ظالمان نرفته و در مقابل آنان سرتعظیم خم ننمایید.!

چنانچه پیامبر اکرم (ص) در حدیثی دیگر می فرماید: “حسین منی و انا من حسین ” راه حسین و کاری حسین همان راه و سیره پیامبر(ص) بوده و هدفش نیز همان هدفی جدی بزرگوارش می باشد.

لذا: هر انسان اگراز گفتار و سیره ای ابا عبدالله  الحسین (ع)  در زندگی خود الگو گیری نمایند، هیچ زمانی کسی نمی توانند ظلمی را نسبت به آن شخص انجام دهند.

در اخیر محفل با دعای ایشان و تقسیم شیرینی، پایان یافت.



دیدگاهها بسته شده است.