گذارش از مجلس عزارداری در جامعه امام صادق علیه السلام

مثل سالهای قبل، مجلس عزاداری امام حسین و یاران باوفایش در مسجد جامعه امام صادق با حضور و شرکت عزاداران حسینی برگزار می شود. مجلس عزاداری از شب اول محرم تا شب سیزده محرم ادامه خواهد یافت.   مدیر حوزه علمیه جامعه امام صادق علیه السلام جناب حاج آقای اسدی و هر شب یکی از طلاب جامعه امام صادق در این مجلس سخنرانی خواهد کرد.

شب گذشته حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای اسدی در سخنانش در جمع عزاداران حسینی گفت از نظر اسلامی ماه محرم الحرام علاوه بر اینکه سال هجری قمری نو و تجدید می شود دارای اهمیت و از لحاظ تاریخی نیز قابل توجه می باشد. از همین جهت قبل از اسلام و دور جاهلیت نیز اهمیت داشته که جنگ و قتل را در آن حرام میدانستند. اما از نگاه اسلامی محرم از آن جهت زیاد تر اهمیت پیدا کرد که بزرگترین حادثه تاریخ یعنی سانحه عاشورا در دهم این ماه واقع شد. چنانچه پیامبر اسلام چندین بار از این واقعه دلخراش و شهادت سرور و سردار ازادگان حضرت امام حسین علیه السلام خبر داد و لذا عاشورا فراموش نمی شود چونکه خون شهدای کربلا در رگ تاریخ جریان دارد و نیز از خون سید شهداء بخون خدا تعبیر شده است. چونکه قیام امام فقط برای خدا و امر بمعروف و نهی از منکر مبارزه با ظلم و فحشاء و منکرات بود که در حادثه و واقعه کربلا، یزید پلید جرثومه فساد و مظهر فحشاء و منکرات دیده می شود.

در اخیر از تمام مسلمانان مخصوصا اهالی شهر کویته بلوچستان درخواست شد که تقدس محرم الحرام را در نظر داشته امن و امان و نیز اخوت و روا داری را در تمام زمینه رعایت نمایند و نیز راجع به تبلیغات و پروپگنده دشمنان اسلام وعوامل بیگانه که بنام اسلام تفرقه در میان مسلمین میاندازند هشیار باشند چنانچه یک عده خود فروخته که در واقع ایجنت و عوامل یهود و امریکا می باشند هر روز با بیان تفرقه افکنی سبب دل آزاری اهالیان کویته  می شوند چنانچه در جلسات متعدد علماء شیعه و سنی اعلان کرده اند که در بلوچستان مسئله شیعه و سنی نیست چونکه همه با هم اتحاد دارند و اینکه افراد بیگناه کشته می شوند و یا مسئله امن و امان پیدا می کنند اینها در واقع دشمنان اسلام و پاکستان می باشند.

+;نوشته شده در ;شنبه بیست و هفتم آبان 1391ساعت;12:58 توسط;مدیریت سایت; |;



دیدگاهها بسته شده است.