گرامی داشت ازسومین سال یادی شهدایی سانحه ای خونین هزاره تاون بروری “کرانی رود”

کویته (جامعه): شهداء شمع تاریخ است  وخون شهید باعث بقایی قوم و ضامن حیات یک ملت است.

DSC_0384

یادی شهداء باعث زنده نگهداشتن آرمانهای شهداء بوده و سبب می گردد که همه و همه  با یک دست و یک صدا در مقابل ظلم وستم ایستادگی نموده و نگذارند که خون انسانهای بی گناه، که بدون کدام جرم و گناهی، زنده زنده با آتش جهالت انسان نماهای کنونی سوختانده می شدند پایمال گردند.

درست سه سال قبل در 16 فروری  سال 2013، 120 تن از عزیزان مان را در کرانی رود (هزاره تان بروری) کوردلان تاریخ از ما گرفتند وتعداد 100 الی 150 نفر را زخمی نمودند.

DSC_0430

روز گذشته مصادف بود با سال یادی سانحه ای خونین و دلخراش کرانی رود، از آن روز واز آن حادثه ای غمبار با حضور گرم وپر شوری خانواده ای شهداء و ملت همیشه در صحنه ای هزاره تاون، و دیگر شخصیت های علمی، سیاسی، مذهبی، محصلین، دکان داران و تاجران، اعم از زن و مرد، پیر  وجوان، با سر پرستی و میزبانی ” کویته یکجهتی کونسل و خانواده ای شهداء” و با حضوری “سید فیصل رضا عابدی” سناتور سابق در مجلس پاکستان فعلا “رئیس شهداء فانودیشن” ملت جعفریه در پاکستان، از کراچی،  ودیگر شخصیتها علمی و متفذین قومی،از هزاره تاون بروری  وعلمدار رود، از جمله؛ حجت الاسلام والمسلمین الحاج محمد جمعه اسدی مدیر حوزه علمیه جامعه امام صادق (ع) و امام جمعه شهر کویته، جناب حاجی قیوم چنگزی، حاجی طاهر نظری، رئیس تاجران بلوچستان، حجت الاسلام الحاج مولانا اکبر حسین زاهدی، جناب علی جان هزاره، جناب ابراهیم هزاره، مصطفی تیموری، تجلیل  وگرامی داشتی صورت گرفت.

در این جلسه ای یاد بودی از شهدای 16 فروری سال 2013 سخنرانان هر کدام به نوبه ای خود، در ضمن غم شریکی  وتسلیت به خانواده های شهداء و خواندن فاتحه برای شهداء، مردم را به اتحاد و برادری دعوت نموده و از مردم و ملت همیشه در صحنه خواستند که در قبال خون شهدای مظلوم هر کدام باید قدر توان مسئولیت خود را اداء نموده و در زمینه استحکام وحدت و همدلی میان جامعه ای امروزی کوشش نمایند.

چنانچه بعد از وقوع حادثه ای جانسوزی علمدار رود و کرانی رود، مردم با اتحاد و ایستادگی در برابر ظلم و استبداد توانستند که ظالم ترین حاکم وقت، که در واقع با دشمنان انسانیت دستش در یک کاسه بودن را سر نگون نمایند و به تمام جهانیان نشان دهند که ما ملت وقوم، بدون کدام خشونت و زور حق خود را از ظالمین و آنهای که حق شهروندی ما را پایمال نموده است را از حلقومش بیرون  می کشیم.

تمام آن پیروزی ها و دست آوردها، مدیون خون شهداء و در کنار هم بودن مردم بوده و هیچ شخص و یا اشخاصی نمی توانند که آن را بنام خودشان تمام نمایند.

DSC_0417

حجت الاسلام والمسلمین الحاج اسدی، در ضمن تسلیت و غم شریکی با خانواده ای شهداء، وقدر دانی از حضور پرشوری مردم در چنین روزی، همچنان ابرازی تشکری از جناب سید فیصل رضا عابدی که برای غم شریکی و شرکت در سال گیره ای شهداء تشریف آورده اند، افزود؛ شهدای که مظلومانه بخون غلطیدند و جان دادند، در ظاهر از ما جدا و مرده حساب می شود اما در واقع آنها زنده اند.

سه سال از روزی می گذرد که ما صدها تن از عزیزان مان به شمول اطفال کوچک و مادرانی را ازدست دادیم، اما آنها نمرده اند بلکه همیشه زنده است، آنها رفته اند اما وظیفه ای سنگینی را بدوش ما و شما گذاشته اند که باید از آن بخوبی مراقبت نموده و نگذاریم که خون شهدای مان پایمال شده و یادشان فراموش شوند.

صدها عزیز ما در همین مکان و در همچون یک روزی سه سال پیش بدنهایشان پاره پاره شدند، عده ای دیگر زخمی و معلول گردیدند، تمام اینها یاد آوری سانحه ای کربلا بوده و وظیفه ای ما و شما هم این است که باید از خون بناحق ریخته  شده ای این عزیزان مان پاسداری نموده و نگذاریم که توسط هر کس و نا کسی با خون آنها بازی شده و حق خانواده ای شهداء پایمال شوند.

ما از دولت و حکومت پاکستان می خواهیم که در برابر وعده های که برای خانواده ای شهداء داده بودن عمل نموده و حق اینها را بزود ترین فرصت اداء نمایند.

مخصوصا حکومت و دولت ایالت بلوچستان، چرا در قبال سر نوشت و آینده ای فرزندان شهداء بی توجه بوده و زمینه ای برای تحصیل و یافتن شغل و کمکهای نقدی را که برای خانواده ای شهداء وعده شده بودند کوتاهی نموده و همه چیز را به باد فراموشی می سپارند؟!

خانواده ای شهداء نیز مسئولند درقبال سرنوشت فرزندانشان که نگذارند آینده ای فرزندانش بدست یک عده افراد سود جو  ولاوبالی بیفتند و خدای نکرده آینده ای روشن آنها را مبدل به تاریکی سازند.

همچنان ملت و مردم در قبال اطفال  وخانواده ای شهداء مسئولند، با آنها باید از هر طریق ممکن همکاری نمایند و دست اطفال و بچه های شهداء را بگیرند تا از ادامه ای تحصیل باز نمانند.

امام جمعه ای کویته همچنان با اشاره به مسئله  امنیتی هزاره تاون و مهرآباد اشاره نموده افزود، ما تشکر می کنیم از نیروهای امنیتی و “ایف سی” که همیشه همراه ما بوده و در زمینه تأمین امنیت یاری نموده است، و همچنان تشکر ویژه می کنم از آنعده جوانان که دوشا دوش نیروهای امنیتی شبانه روزی برای آرامش مردم و ملت خود خواب را بر خود حرام کرده و امنیت را برای دیگران تأمین می نمایند، و کسانیکه در زمینه ای معاشی این جوانان عزیز همکاری می کنند و نمیگذارند که آنها دست خالی و بدون غذا و خوراک بیمانند.

و اما سخن دیگر با دشمنان قسم خورده ای انسانیت: آنها باید بدانند که با کشتن و گرفتن عزیزان مان، ما را نابود نتواسته و نخواهد توانست، اگر آنها در این خواب و خیال هستند که با کشتن و از بین بردن مارکت ها و دکانهای تجارتی مان، ما را از هم دور ساخته و نابود مان سازند، باید بدانند که با چنین جنایت های هیچ گاه تخم تفرقه  و نفاق را میان ملت و مردم نخواهد کاشت، بلکه بر عکس مردم همه با هم یک دست و یک صدا شده و در مقابل خونخواران زمان خواهند ایستاد.

مردم دیگر فریب این دسیسه های شوم وشیطانی

DSC_0338

DSC_0415

DSC_0409

DSC_0358

DSC_0366

DSC_0302

DSC_0387



دیدگاهها بسته شده است.