اخطار کمیته سازماندهی شهدای بلوچستان به حکوکت محلی بلوچستان

کویته – 22/5/2010: کمیته سازماندهی شهدای بلوچستان در اعتراض به ترور شیعیان بلوچستان کفن پوش راهپیمایی عظیم و طولانی را اعلان کرد. این کمیته خواستار توقف ترور شیعیان و بازگشت امنیت در شهر کویته شد و به حکومت اخطار داد که اگر مطالبات شان تا 20 جون عملی نشود 4 جولای از تمام نقاط پاکستان شیعیان طرف شهر کویته راهپیمایی عظیم طولانی را به راه خواهد انداخت. کمیته سازماندهی شهدای بلوچستان روز گذشته در اعتراض به ترور شیعیان در بلوچستان و شهر کویته جلسه در امام بارگاه (مسجد) هزاره نیچاری برگزار کرد. در این جلسه به علاوه علمای بلوچستان – از سراسر پاکستان علما و رهبران شیعیان شرکت کرده بودند.
سخرانان جلسه عبارت بودند از : رهبر تحریک فقه جعفریه پاکستان علامه سید ساجد علی نقوی، نمایده مسلم لیک (ق)و عضو پارلمان ملی پاکستان خانم ماروی میمن، مدیر کل وفاق العلماء حجت الاسلام آقای افضل حیدری از اسلام آباد، مدیر جامعه امام صادق (ع) حجت الاسلام آقای اسدی ، امام جمعه شهر کویته حجت الاسلام آقای  مهدی نجفی، حجت الاسلام آقای سید هاشم موسوی، حجت الاسلام آقای علی محمد از کراچی، نماینده  علماء درون بلوچستان حجت الاسلام آقای برکت مطهری ، رئیس هزاره جرگه حاجی عبد القیوم چنگیزی ، مدیر جامعه آسایسی نور عامر چنگیزی، رئیس اتحادیه تاجران بلوچستان حاجی طاهر و نماینده حزب مسلم لیک (ق) ارباب هاشم کاسی.
 سخنرانان بر این عقیده بود:  که حکومت هیچ اقدامی برای بازگشت امنیت در شهر نکرده  و نخواهند کرد ما باید کوشش کنیم که امنیت را دوباره در شهر برگردد. و حفاظت خود را خود بدست گیرد. انتظار اینکه حکومت محافظت ما را تضمین میکند  یک خیال بیش نیست. آنان تاکید کرد که مردم از سازش های دشمن باید آگاه باشد و اتحاد خود را حفظ کند.
حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای اسدی طی سخنان گفت : هدف از برگزاری این جلسه و راهپیمایی  نشان دادن اتحاد و اتفاق میان شیعیان است و اینکه شیعیان  بیدارند و مرغوب دشمن نخواهد شد. ایشان افزود که برگزاری این جلسه نشان میدهند که ما متحد هستیم.
جلسه با قرائت بیانیه خاتمه یافت:
 در این بیانیه آمده بود: پیش از آنکه حالات از کنترول خارج شود حکومت ( ایالتی) صوبائی بر طرف و عزل گردد و عاملان حرکات تروریستی باید فاش و مجازات شوند.  ما اعلان میکنیم که تا آخرین قطره خون بر دین مبین اسلام می مانیم. کمیته های تشکیل داده شود که شامل شیعه، سنی، تاجران، وکیل ها و علما باشد تا جلسه و راهپیمایی راه اندازی کند. بر گروه های ممنوع الفعالیت نظارت شود تا با نامهای مختلف دیگر فعالیت نکند. راه های ارتباط مردم پاراچنار و هنگو از دست قابضین گرفته شود. اگر پاسخ مثبت به  مطالبات ما تا 20 جون داده نشود 4 جولای 2010 راهپیمایی عظیم از هر گوشه پاکستان طرف شهر کویته به راه خواهد افتاد. و دفتر گورنر (والی)  و وزیر اعلی بلوچستان تحت محاصره قرار خواهد گرفت.
بعد از پایان جلسه مردم با رهبری علما و زعمای دینی  ازخیابان علمدار تا میزان چوک راهپیمایی کردند  که تعداد زیاد
از مردم  در آن شرکت کرده بودند.
+;نوشته شده در ;سه شنبه چهارم خرداد 1389ساعت;14:49 توسط;مدیریت سایت; |;



دیدگاهها بسته شده است.