حمله راکتی طرف بس زائرین

 

4نومبر 2011: روز گذشته دو بس زائرین که از تفان طرف شهر کویته میآمدند مورد حمله راکتی و فائرنگ کلاشنکوف قرار گرفتند. خوشبختانه، کدام آسیب بهسرنشینان نرسیدند. دو موتر پولیس که این دو بس را همراهی می کردند از صحنه فرارکردند

طبق مصاحبه صاحب این بس ، ساعت 9 شب دو بس زائرین در منطقهمیان غندی (نزدیک سریاب) رسیدند. طبق قانون، نیروی انتظامی محلی (لیویز) حفاظت بسرا تحویل پولیس دادند  مگر پولیس تقریبا یکساعت در آنجا بس ها را ایستاد کردند. بعد از سپری شدن یک ساعت یک موتر پولیس و موترضد گولوله پولیس پیشاپیش بس ها در حرکت افتادند. وقتیکه موتر ها نزدیک منطقه لکپاس رسیدند موتر های پولیس شروع به بازی کردن با بس ها شدند.  یک لحظه در پیش روی بس ها حرکت میکردند و لحظهدیگر از پشت سر بس ها حرکت میکردند و گاهی از بس ها فاصله میگرفتند. تعجب در اینجااست که دو طرف موتر ضد گلوله باز بود که نباید باز باشد. با رسیدند بس ها نزدیکدفتر هوا شناسی در منطقه سریاب، دو راکت طرف بس ها شلیک شدند که خوشبختانه فاصله میاندو بس زیاد بود کدام آسیب نه به مسافرین و نه بس وارد شدند. بلافاصله ، با سلاحخود کار طرف بس دومی فائرنگ شروع شد. از فائرنگ معلوم می شد که چهار نفر طرف بستیر باران میکردند.  خوشبختانه و به فضلخداوند کدام آسیب جانی به زائرین نرسیدند.

زائرین این دو بس از منطقه کوهات پاکستان بوده اند.

با شروع فائرنگ دو موتر پولیس از صحنه فرار کردند و بس هارا در مقابل تیرباران تروریستها تنها گذاشتند. اما در روز نامه ها این بیان رادادند که پولیس تقریبا برای بیست دقیقه با تروریستها مقابله کرده اند.

به گفته صاحب بس، از حرکات پولیس فهمیده می شود که  پولیس با تروریستها همکاری می کند. واقعات وحوادث گذشته تقریبا تمامی شان در همین حدود پولیس اتفاق افتاده اند.

بس های زائرین بدون اسکارت و حفاظت نیروی پولیس و نیرویانتظامی محلی (لیویز) اجازه ندارد که سفر کند. پیش از سفر باید اجازه نامه ازپولیس دریافت کند و زمان مسافرت را به اطلاع پولیس برساند. 

+;نوشته شده در ;جمعه سیزدهم آبان 1390ساعت;9:53 توسط;محمد بشیر عاقلی; |;



دیدگاهها بسته شده است.