جلوس روز عاشورای حسینی در شهر کویته با شرکت هزاران عزادار پایان یافت.

هیئت های سینه زنی  و عزاداران از نقاط مختلف  شهر صبح روز عاشورا در علمدار رود تجمع کردند. عزاداران حسینی از هزاره تاون توسط موتر، و موتر سایکل در گلستان تاون امدند و  از کوچه پهلوی جامعه امام صادق در جلوس عاشورا پیوستند. همچنین عزاداران دیگر از منطقه میکانگی رود آمده در منطقه نیچاری به جلوس عاشورا پیوستند.

بعد از آن هیئت های سینه زنی و عزاداران حسینی منظم به نوبه خود پشت سر هم از علمدار رود حرکت کردند طرف سردار عیسی خان رود و از آنجا طرف میزان چوک سینه زنان به راه افتادند.

با تلاوت چند از ایات کلام الله مجید جلسه رسمی در میزان چوک آغاز شد. بعد از آن سید اشرف زیدی رئیس شیعه کنفرانس ضمن تشکر از تمام عزاداران و هیئت ها در باره قیام امام حسین (ع) صحبت نمود.

هزاران عزادار نماز ظهرین را با جماعت در میزان چوک ادا نمودند. جایگاه مخصوص برای وضو گرفتن قبلا تدارک داده بودند.

همچنان جلوس سینه زنان به طرف لیاقت بازار به مسیر خود را ادامه داد. در اخیر لیاقت بازار سر جنگشن چوک ، جلسه دیگر برگزار گردید.

در این جلسه مدیر جامعه امام صادق(ع) حجت الاسلام حاج آقای اسدی و دیگر علمای که از شهرهای دیگر امده بودند صحبت نمودند. بعد از ختم جلسه، جلوس از میکانگی رود طرف علمدار رود حرکت کرد که در آنجا پایان یافت. هیئت ها هر کدام طرف امام بارگاه و عزادارن که از هزاره تاون تشریف آورده بودند طرف خانه هایشان بر گشتند.

امینت جلوس به شدت توسط پولیس و ایف سی گرفته شده بود.خوشبختانه کدام واقعه رخ نداد. در مسیر جلوس ده هزار پولیس به شمول ایف سی مستقر گردیده بودند.  علاوه براین، 97 سنگر توسط ایف سی در این مسیر ساخته شده بودند. همچنین امنیت از هوا توسط دو فروند هلیکوپتر  و از زمین توسط 27 دوربین مخفی  کنترول می شد. در اطراف شهر و سر کوه ها افراد انتظامی محلی (لیویز) نیز مستقر گردیده بودند.  در شفاخانه های شهر حالت اضطراری اعلان گردیده بود.

 برای جلوگیری از هرگونه تخریب کاری و … شبکه های موبایل توسط حکومت از کار افتاده بودند . عزاداران خبر غم انگیز شهر کابل و مزار شریف را  در برگشت به خانه هایش شنیدند که قلب عزاداران شهر کویته را نیز  شدیدا متاثر کرد. 

+;نوشته شده در ;چهارشنبه شانزدهم آذر 1390ساعت;14:22 توسط;مدیریت سایت; |;



دیدگاهها بسته شده است.