در اثر حمله بر اتوبوس زائرین 14 تن شهید و بیش از 24 نفر زخمی

29-جون 2012: در اثر انفجار و اصابت راکت بر اتوبوس زائرین 14 تن زائرین هزاره شهید و بیش از 24 نفر شدید زخمی شدند. اتوبوس زائرین که از ایران به کویته برگشته بود در منطقه هزارگنجی سریاب مورد حمله راکت و انتحار قرارگرفت. به گفته شاهدان حاضر در منطقه، ابتدا یک  راکت به  اتوبوس اصابت می کند و فوراً  یک  انتحار گر با موتر کوچک به اتوبوس تصادف داده منفجر می شود. 

به گفته پولیس، تقریبا 50 کیلو مواد منفجره در این حمله انتحاری به کار گرفته شده است که سبب دور انداختن تقریبا 20 متری اتوبوس از جایش شده است و  اتوبوس کاملا از بین رفته است.

با دور افتادن اتوبوس، اعضائ بدن شهدا قطعه قطعه شده و بعضی از شهدا سرش از بدن جدا شده دور افتاده است که شناختن این شهدا را مشکل کرده است. سامان و قطعه های بس را اتش میگرد و زخمی ها با آه فغان خواستار کمک می شود. 

بعد از آن، افراد موجود در صحنه شروع به بیرون کردن زخمی ها و شهدا از زیر آوار آهن و سامان می شوند و زخمی ها را در موتر های شخصی خود به شفاخانه های شهر انتقال می دهند. 

با پخش خبر، امبولانس نور و نیروی انتظامی خودشان را به محل میرساند و شروع به کمک رسانی و انتقال زخمی ها و شهدا می کنند.

زخمی ها در شفاخانه ای سی ایم ایچ تحت تداوی می باشند. 

جنازه سه شهید را به هزاره تاون انتقال داده اند و قرار اطلاع جنازه های که قابل شناسائی نبوده اند شبانه در کنار دیگر شهدا به خاک سپرده شده است. 

امروز مدارس دولتی و غیر دولتی تعطیل اعلان شده است و بازار و مراکز تجاری بسته می باشند.

+;نوشته شده در ;جمعه نهم تیر 1391ساعت;10:37 توسط;مدیریت سایت; |;



دیدگاهها بسته شده است.