قتل عام مردم هزاره و شیعه در کویته به شدت ادامه دارد

شنبه 1 سپتامبر: امروز تقریبا ساعت 8:30 صبح هفت نفر هزاره شیعه در منطقه هزارگنجی سریاب مورد حمله تیروریستها قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

  پنج نفر سبزی فروش از مردم هزاره و شیعه که سوار بر اتوبوس بودند و برای آوردن سبزی طرف مارکیت هزارگنجی در حرکت بودند مورد تیراندازی تروریستها قرار گرفتند و بشهادت رسیدند. طبق گزارش بعضی از رسانه های محلی  افراد مسلح این پنج نفر را از اتوبوس (بس) پایین نموده و در کنار سرک تیر باران می نمایند.

لحظه بعد، در نزیکی این واقعه دو تن دیگر از مردم هزاره و شیعه را به ضرب گلوله شهید کردند. 

پولیس طبق معمول بعد از واقعه در محل آمده و جنازه شهدا را به شفاخانه  بولان انتقال دادند. 

با این پخش این خبر مردم و اقارب شهدا در شفاخانه بولان تجمع کردند و اعتراض شدید خود را نسبت به قتل عام هزاره و عدم توجه حکومت به کشتار و قتل عام هزاره ابراز کردند. در این راستا سرک بروری رود و بائی پاس را برای هر نوع عبور و مرور مسدود کردند. 

مردم هزاره تاون برای تظاهرات به شکل جلوس طرف شفاخانه بولان در حرکت بودند که در منطقه رئیسانی رود مورد تیر اندازی افراد نا شناس قرار گرفتند که در این حادثه 2 تن کشته و بیش از 10 نفر دیگر زخمی شده اند. اطلاع دقیق از افراد کشته شده و زخمی ها نیستند. 

در علمدار رود مردم هزاره نیز تظاهرات نمودند و به شکل جلوس تا دفتر رئیس پولیس کویته رفتند. 

روز پنج شنبه 29 اگست  :  قاضی ذوالفقار نقوی  همراه راننده و محافظ اش در شهر کویته به شهادت رسیدند. قاضی ذوالفقار علی که طرف دفترش در حرکت بودند مورد حمله تروریستها قرار گرفته و به شهادت رسیدند. جنازه قاضی ذوالفقار در کراچی انتقال داده شده و در آنجا به خاک سپرده شدند. 

+;نوشته شده در ;شنبه یازدهم شهریور 1391ساعت;11:32 توسط;مدیریت سایت; |;



دیدگاهها بسته شده است.