جلوس عاشورایی حسینی در کویته پایان یافت.

جلوس عاشورای حسینی در شهر کویته با شور و جزبه حسینی در شهر کویته به راه افتاد و بدون کدام حادثه ناگوار پایان یافت. باوجود خطر و تهدید دشمن هزاران نفر در این جلوس شرکت کردند.

طبق جدول تعیین شده دسته های عزاداری امام حسین علیه السلام هرکدام از امام بارگاه ها در علمدار رود جمع شده و هر کدام به نوبه خود طرف بازار سینه کوبان حرکت کردند. شرکت کنندگان و دسته های سینه زنی با نظم خاص از مسیر تعیین شده نوحه کنان و سینه کوبان تا آذان ظهر در میزان چوک و آخیر لیاقت بازار رفتند. با بلند شدن آذان ظهر از جایگاه همه مردم در میزان چوک نماز ظهرین را با جماعت خواندن. خیابان  قندهاری بازار برای نماز فرش شده  و همچنین جایگاه مخصوص و آب برای وضو مهیا گردیده بود.

بعد از نماز ظهرین علما و رئیس شیعه کانفرانس در باره قیام امام حسین سخن گفتند و بعد از آن عزادارن به زنجیر زنی شروع کرده و به مسیر خود ادامه دادند.

اطراف مسیر جلوس جایگاه برای زخمی ها آماده بود و داکتر ها زخمی ها را تداوی می کردند. همچنین سبیل های زیادی چای و آب برای عزاداران توزیع میکردند.

دسته های سینه زنی و عزاداران از هزاره تاون نیز صبح توسط موتر و موتر سایکل در گلستان تاون آمدند و در علمدار رود با دیگر عزاداران پیوستند.

جلوس از میزان چوک طرف لیاقت بازار – پرنس رود و به امام بارگاه کلان هزاره رفتند و از آنجا از مسیر میکانیگی رود – مالی باغ و دوباره به علمدار رود آمدند.

نزدیک غروب دسته های عزادارن هرکدام به امام بارگاه رفتندو مجلس شام غریبان برپا نمودند.

 

+;نوشته شده در ;دوشنبه ششم آذر 1391ساعت;13:0 توسط;مدیریت سایت; |;



دیدگاهها بسته شده است.