مردم جاغوری : کشتار مردم بیگناه هزاره های کویته را متوقف کنید

سلام دوستان
مردم جاغوری در راهپیمایی وسیع خواهان متوقف شدن کشتار مردم بیگناه هزاره های کویته شدند.
امروز چهار شنبه، یست و هفت جدی 91 مردم جاغوری در راهپیمایی همگانی خواهان جلوگیری و موقف شدن کشتار مردم بیگناه کویته پاکستان شدند. این راهپیمایی ساعت 9 صبح در بازار سنگماشه در برابر لیسه سلطانی بر گزار شد. صدها نفر از سراسر جاغوری در این راهپیمایی شرکت کردند.

مردم با شعارهای کشتار مردم کویته پاکستان را متوقف کنید، مرگ بر لشکر جنگوی از نهادهای بین المللی، سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری خواهان متوقف شدن کشتار و نسل کشی هزاره های کویته پاکستان شدند. آنان از مجامع جهانی خواستند که از دولت پاکستان بخواهند که جلوی کشتار ظالمانه و سیستماتیک هزاره های کویته را بگیرند.

این راهپیمایی پس از عبور از بازار عمومی سنگماشه در جلوی لیسه سلطانی با اراد سخنراني ها ادامه يافت و سخنرانان در سخنرانی خویش ضمن تقبیح کردن کشتار مردم هزاره های کویته انزجار عمومی خویش را از نسل کشی هزاره ها اعلان کردند. مردم با شعارهای جدی سخن آنان را تایید کردند.
این راهپیمایی با قطع نامه هشت ماده ای پایان یافت. در این قطع نامه موارد زیر آمده است:
1- ما ضمن محکومکردن کشتار مردم بیگناه هزارههای کویته پاکستان از مجامع بینالمللی،سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری میخواهیم که این کشتار ظالمانه را محکوم کنند و از فجایع و کشتار هزارههای کویته پاکستان به طور جدی و قاطع جلوگیری کنند.

2. ما انزجار شدید خویش را از لشکر جنگوی اعلان میکنیم و خواهان تعقیب ملی، منطقهای و بینالمللی آنان هستیم.
3.ما خواهان محکومیت جهانی تندروی دینی و مذهبی هستیم و از مجامع جهانی درخواست میکنیم که از دولت پاکستان بخواهند که کشتار و نسل کشی هزارههای کویته پاکستان را هر چه زودتر متوقف کند و عاملان این کشتار را به پنجهای قانون بسپارند.

4.از مردم صلح دوست هزارههای کویته پاکستان میخواهیم که ضمن حفظ آرامش، وحدت و همدلی از طریق مجراهای قانونی ملی، منطقهای و جهانی تا به دست آوردن تمام خواستهای شان از پا ننشیدند.
5.از هزارههای جهان و هزارههای افغانستان میخواهیم که همدردی و همدلی شان را با هزارههای کویته پاکستان اعلان کنند و تا توقف کامل نسل کشی هزارههای کویته پاکستان از هیچ کوششی دریغ نکنند.
6. ما همدردی خویش را با هزارههای کویته پاکستان و خانوادههای شهدای اخیر اعلان میداریم.
7. ما خواهان وحدت بین المللی هزارههای جهان هستیم.

8.ما خواهان همزیستی مسالمت آمیز و همپزیری اقوام و ادیان و مذاهب هستیم. از مسلمانان جهان میخواهیم که ضمن وحدت و همدلی از هر نوع تنش دینی و مذهبی دوری گزینند.
تفصل گزارش و ادامه عكس ها به زودي !
مومن زاده – مركز جاغوري



دیدگاهها بسته شده است.