مسئولیت انفجار هزاره تاون را گروه تروریستی لشکر جنگوی به عهده گرفت.

حادثه خونین هزاره تاون تا کنون بیش از 85 تن قربانی گرفته و بیش از 200 نفر زخمی داشته ست .  وضعیت صحی اکثر انها وخیم گزارش شده است .  لحظه به لحظه به تعداد شهدا اضافه می شود.

طبق گزارش شب  گذشته بیش از هزاران نفر  از مرم محل در محل حادثه جمع بودند و به جمع آوری اجساد شهدا و زخمی ها مشغول بودند.  گمان آن می رود که تعداد زیادی از قربانیان این حادثه تاهنوز زیر آوار مخصوصا زیر مارکیت  ها مانده  باشند.

طبق گزارش پولیس، مواد منفجره در یک تانکر آب  جا سازی شده بوده و توسط یک تراکتور حمل می شده در نزدیک مارکیتها انفجار داده شد. بین 800 تا 1000 کیلو مواد منفجره استعمال شده است.

قربانیان این حادثه مرگبار را مردم عادی شاگردان مکتب و زنان و مردم غریب کار از قبیل  سبزی فروش و مزدورتشکیل می دهند. چهار مارکیت دو طبقه ای صدها دکان ویران شده و صدها خانه مسکونی در اطراف آسیب دیده اند.

این جادثه مانند حادثه های قبلی مسئولیت این انفجار را نیز گروهی  تروریستی لشکر جنگوی پزیرفته است . در بیانیه که از  طرف لشکر جنگوی در اخبارات امروزی کویته به چاپ رسیده چنین نوشته شده است :

ابوبکر صدیق سخنگوی لشکر جنگوی به دفاتر اخبارات زنگ زده  گفته است که عمر فاروق یکی از اعضای این گروه این حمله جان نثاری را انجام داده است.  ما به حکومت اخطار می دهیم که در فکر حکومت نظامی  نباشد  چون با اعلان حالت اضطراری  یا حکوکت نظامی ما را از اهداف مان یعنی شیعیان غافل نمی تواند بکند .  ما با شیعیان می گویم که تا وقت خلافت راشده  نپزرفته به هر صورت خودشان را محفوظ تصور نکند.  مجاهدین لشکر جنگوی بهر صورت شیعیان را هدف قرار میدهد.  چه حالت اضطراری اعلان گردد یا اینکه فوج (ارتش) امنیت را به عهده بیگیرد.

در سال 2013 این دومین حمله ی ما بود همین طور 20 موتر دیگر مملو از مواد منفجره  همرای فدایان ما اماده است تا در صورت  دریافت  فرمان تمام مناطق شیعیان به خاک یکسان کند .  به محض دستور مناطق علمدار رود مری آباد و هزاره تاون مورد حمله قرار خواهند گرفت.

ما از تمام سنی ها می خواهیم که برای خدا بر بدن خود بم بسته نموده و بر خلاف شیعیان با  ما همکاری نماید. ”

این بود بیانه لشکر جنگوی در رابطه به حملات روز گذشته در کویته

شهر کویته امروز تعطیل است  دولت محلی در کویته ونیز در سند عزای عمومی اعلان کرده  پرچم این کشور در حال نیمه افراشته در آمده است .

گورنر بلوچستان اقای دولفقار مگسی در شفاخانه محل حضور یافت ضمن اضهار همدردی با خانواده شهدا ار نیروی اطلاعتی شدیدا انتقاد کرد این حاادثه را نتیجه کم کاری آنها خواند . ایشان افزود دستورات لازم برای پی گیری حادشه داده شده  واز کسانی که اطلاعات در این خصوص بدهند یک کرور کلدار جایزه خوهند گرفت .

برای زخمی ها دستور ویژه صادر کرد تا در طی یک پرواز خصوصی به کراچی متتقل شوند  .



دیدگاهها بسته شده است.