موسس گروه لشگر جنگوی در پاکستان بازداشت شد

ملک اسحاق

دراعتراض به کشتار مظلومانه شیعه ها وهزاره ها در کویته ودر ادامه پی گیری تعهدات دولت نسبت به متحصنین کویته ، پلیس پاکستان ملک اسحاق، موسس و رهبر پیشین لشگر جنگوی، گروه تندرو اسلامی را در خانه‌اش در ایالت پنجاب پاکستان بازداشت کرد.

لشکر جنگوی در ظاهر شاخه منشعب شده از صحابه است که سپاه صحابه به دلیل مخفی گذاشتن جنایات شان ارتباط با آنها را رد می کند . در واقع لشکر جنگوی شاخه نظامی سپاه صحابه است این مطلب را احتمالا در بازجوی های بدست امده ار افراد دست گیرشده اخیر تاید می کند .  مسئولیت حملات اخیر علیه هزاره‌های شیعه در کویته پاکستان را نبز این گروه برعهده گرفته است.

تازه‌ترین این حملات، انفجار در بازاری در شهر کویته بود که در اثر آن 110 نفر کشته و بیش از 200 نفر زخمی شدند  که اعترااض های  را در پاکستان، افغانستان و شماری از کشورهای غربی در پی داشت.

آقای اسحاق پیشتر به مدت ده سال زندانی بوده است.

الیاس خان، خبرنگار بی‌بی‎سی در اسلام‌آباد گزارش داده است که گروه زیادی از ماموران پلیس ابتدا محل اقامت آقای اسحاق را محاصره کرده و پس از مذاکره، سرانجام او خودش را به پلیس تسلیم کرد.

در پی انفجار اخیر در کویته پاکستان، دولت این کشور به دلیل عدم برخورد با گروه‌های تندرو مانند لشگر جنگوی مورد انتقاد قرار گرفت.

در سال ۲۰۱۱ یک خبرنگار محلی از آقای اسحاق پرسیده بود که بعد از آزادی قصد دارد چه کار کند و او پاسخ داده بود که همراه تشکیلاتش به “کار خوبشان”، یعنی جنگیدن با کسانی که مخالف برداشت آنها از اسلام هستند، ادامه خواهند داد.

هزاره‎های پاکستان از سال ۲۰۰۵ میلادی هدف حملاتی که “هدفمند” خوانده شده قرار گرفته و تا حال صدها تن در این حملات جان باخته‎اند.

مسئولیت برخی از این حملات را لشکر جنگوی، گروه تندرو اسلام‎گرا در پاکستان به عهده گرفته است.



دیدگاهها بسته شده است.