دیدار رئیس جمهور، آصف زرداری با نمایندگان هزاره در کویته

رئیس جمهور پاکستان آصف علی زرداری روز چهار شنبه برای دیدار یک روزه وارد شهر کویته شد. در کنار ملاقات و میتنگ های که با سران دولت و احزاب سیاسی داشت  با نماینده های  هزاره نیز دیدار نمود و برای ایصال ثواب به ارواح شهدای سوانح علمداررود و هزاره تاون فاتحه خواندند.

در این دیدار رئیس جمهور گفت که اجازه نخواهد داد که هیچ فرد از قبائل و افراد هزاره مورد شلیک گلوله تروریستها قرار بیگیرد. تروریستهای که خون افراد بیگناه کشور را می ریزاند تعلق به ملک و اسلام نداشته و حکومت از مسئولیت خویش آگاه می باشد.

نمایندگان هزاره به سرکردگی سردار سعادت علی هزاره و حجت الاسلام حاج آقای اسدی و عبد الخالق هزاره ، خانم داکتر رقیه هاشمی، عبد القیوم چنگیزی و  در این ملاقات با رئیس جمهور شرکت داشتند.  نمایندگان از پیشرفت و پیگیری خواسته های که  در دوران تحصن میان حکومت و مردم هزاره طی گردیده بود اظهار نارضایتی  کرده  و گفت که تا بحال به هیچ یکی از خواسته های مردم پاسخ درست داده نشده  است . بجز در روزهای اول تحصن دو مورد عملیات علیه تروریستها صورت گرفت و بعد از آنکه  گروه اهل سنت و جماعت به کمک سیاسی خود نسبت به تروریستها برخواست حکومت عملیاتش را متوقف نموده است. نمایندگان یک درخواست23 ماده ی و پیشرفت نسبت به این خواسته ها را بصورت کتبی به رئیس جمهور ارائه نمود.

رئیس جمهور باردیگر تاکید کرد که  خواسته های مردم هزاره را عملی خواهد نمود.

 

خواسته های مردم هزاره کویته

 

خواسته های مردم هزاره کویته

 

مطالبات ہزارہ برادری کوئٹہ

عاقلی کویته



دیدگاهها بسته شده است.