کراچی: منطقه شیعه نشین مورد دو انفجار شدید قرار گرفت، 50 تن شهید

شب گذشته دو انفجار متوالی در جاده ابوالحسن اصفهانی شهر کراچی پاکستان بیش از 50 تن قربانی گرفت. بچه کوچک، زنان و بزرگسالان قربانیان این حادثه خونین می باشند. در این انفجار بیش از 150 نفر دیگر زخمی دو ساختمان مسکونی و 150 دکان و مراکز تجاری تخریب گردید. در دو ساختمان مسکونی بیش از 200 اپارتمان می باشد.

در منطقه ی که انفجار رخ داده است قوم مهاجر زندگی می کنند و اکثر شهدا و زخمی ها شیعه اند و افراد سنی نیز شهید شده اند.

از شدت انفجار اعضای بدن قربانیان این حادثه تکه تکه شده و نابود گردیده. طبق گزارش افراد موجود در صحنه تعداد شهدا بیش از 50 نفر می باشند.  اکثر جنازه شهدا نا پدید گردیده  و از هر فامیل ساکن در دو ساختمان، 3 تا 5 نفر شهید شده اند و ازیک فامیل تنها یک دختر کوچک بجا مانده و باقی اعضای این فامیل معلوم نیست.

دو ساختمان چند طبقه ی کاملا تخریب گردیده و قابل استفاده نیست. تلاش برای بیرون کشیدن اعضای شهدا از زیر آوار ساختمان ها تا صبح امروز ادامه داشت.

کویته یکجهتی کونسل، بلوچستان شیعه کانفرانس و حزب دموکراتیک هزاره این جنایت غیر انسانی را محکوم کردند. امروز مردم  تظاهرات را در علمدار رود براه انداخت تا انزجار خود را نسبت و تروریستهای خونخوار و اظهار همدردی و همبستگی خود را به خانواده شهدا و مردم کراچی ابراز نمایند.

قابل ذکر اینکه مردم مومین کراچی در دوران سانحه علمدار رود و هزاره تاون در کنار مردم مظلوم کویته ایستاده و با تظاهرات و تحصن خویش حکومت را مجبور به قبولی خواسته های مردم کویته نمودند.

 


دیدگاه برای “کراچی: منطقه شیعه نشین مورد دو انفجار شدید قرار گرفت، 50 تن شهید