اعلان همدردی و کمک نقدی عاجل جمعی ازهزاره های ساکن شهر ویانای کشور اتریش

100رخداد اخیر فاجعه نسل کشی هزاره ها در کویته پاکستان همه ما را به بشدت متاثر ساخت و تمامی وجدان های بیدار در صدد ابراض همدردی با خانواده های شهدا و قربانیان این حادثه برآمدند. جمعی از هزاره های ساکن شهر ویانای طی جلسه ای علاوه بر تداوم فعالیتها و ارتباط گیری با نهادهای حقوق بشری بین المللی برای توقف نسل کشی هزاره ها در پاکستان برآن شدند تا با درنظرداشت شرایط بحرانی خانواده های قربانیان و شهدای کویته کمک های نقدی عاجل را برای آنها ارسال نمایند.

بدین منظور یک تیم چند نفره ماموریت یافتند و به نمایندگی از سایرین اقدام به جمع آوری کمک های نقدی از میان هزاره های ساکن وین نمودند. پس ازمدت دوهفته مبلغ ۴۸۸۰ یورو از شهر ویانا و ۲۱۰ یورو از شهر انسبروک جمع آوری و به کویته ارسال گردید.

از طرفی طی هماهنگی های انجام شده سه تن از هزاره های ساکن کویته به نام های ۱- محمد اسحق از مالستان ۲- محمد ایوب از سنگ ماشه و۳- علی حسن از مهاجرین ماموریت یافتند تا معادل این مبلغ را که ششصد و چهل و شش هزاروهفتصد (۶۴۶۷۰۰) کلدار پاکستانی می شود بین خانواده های قربانیان کشتار کویته که دارای پاسپورت پاکستانی نیستند و از کمک ها دولت پاکستان محروم اند توزیع گردد وگزارش و لست نام های آنها نیز به ویانا ارسال گردد.

هزاره های ساکن شهر ویانا کشور اتریش ضمن اعلام همدردی خویش با بازماندگان حادثه اخیر کشتارو نسل کشی هزاره های کویته پاکستان امیدوار است این اقدام کوچک نیازهای فوری عده ای از خانواده های داغدیده هزاره را برطرف نماید. در عین حال پیشنهاد می نمایند بنابه دشواری حرکت های بزرگ و منجسم کمک های مالی و نیز ایجاد اطمینان و اعتماد میان مردم ما فعالیتهای اینچنینی را در قالب جمع های کوچک اقدام نمایند تا لااقل بخش های از نیازهای مالی عاجل و فوری قربانیان فاجعه کویته رفع گردد.

جمعی از هزاره های ساکن ویانای کشور اتریش



دیدگاهها بسته شده است.