مردم مومین کویته پاکستان ولادت با سعادت منجی عالم بشریت مهدی موعود را جشن گرفتند.

با نزدیک شدن نیمه شعبان حال و هوای شهر بخصوص مناطق علمدار رود و هزاره تاون تغییر می کند. مردم، مدارس، مراکز مذهبی و امام بارگاه ها به گونه ولادت امام زمان را جشن میگیرد.

مانند سالهای قبل علمدار رود چراغانی شد. دو طرف علمدار رود از ابتدا تا مناطق سر خارتار، هزاره قبرستان و پل سید گرنید چراغانی گردیده بود. همچنین اکثر مردم خانه هایش را نیز چراغانی کرده بود و رواج روشن کردن شمع بر سر خانه ها تغییر به چراغانی کرده است.

بچه های کوچک و نوجوان با آتش بازی (پتاخی) از نیمه شعبان استقبال می کنند.  آتش بازی از اول شعبان شروع می شود و تا بعد از نیمه شعبان ادامه دارد.  کوشش ها برای خاتمه آتش بازی تاکنون ناکام مانده است. حکومت مواد آتش بازی و پتاخی را ممنوع اعلان کرده و امسال ایستگاه های نیروی امنیتی (ایف سی) در مناطق علمدار مانع وارد شدن پتاخی های بزرگ در علمدار رود گردید. اما بچه های کوچک را حل دیگر را پیدا کردند.  بوتل های نوشابه را مملو از “چونه” و مواد دیگر میکردند و بعد از چند ثانیه این بوتل با صدای چند برابر بلند تر از پتاخی معمولی پاره می شد.

چراغانی علمدار رود بمناسبت نیمه شعبان

چراغانی علمدار رود بمناسبت نیمه شعبان

برگزاری مجالس جشن در مراکز دینی و امام بارگاه ها ادامه دارند. عاشقان اهل بیت با خواندن منقبت، شعر، سرود و مولودی ولادت با سعادت امام زمان را گرامی می دارند.

کویته: پذیرای مردم با شربت در علمدار رود بمناسبت شب نیمه شعبان



دیدگاهها بسته شده است.