انفجار انتحاری در مراسم خاکسپاری در کویته پاکستان چندین کشته و زخمی برجای گذاشته است.

q

انفجار انتحاری در مراسم خاکسپاری در پاکستان چندین کشته و زخمی برجای گذاشته است

روز پنجشنبه، ١٧ مرداد (٨ اوت)، سخنگوی پلیس شهر کویته، مرکز ایالت بلوچستان پاکستان گفت که یک بمب‌گذار انتحاری مواد منفجره همراه خود را در آغاز مراسم تدفین یک مامور پلیس منفجر کرد که در نتیجه آن دست کم سی نفر کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

چند مامور پلیس از جمله فرمانده عملیاتی نیروی پلیس ایالت بلوچستان از جمله کشته‌شدگان این انفجار هستند.

برخی منابع خبری شمار کشته‌شدگان را تا بیست و نه نفر و شمار زخمی ها را بیش از شصت نفر گزارش کرده‌اند اما هنوز آمار دقیق قربانیان این انفجار انتشار نیافته است.

تعدادی از کشته‌شدگان و زخمی‌های این انفجار کودکان و نوجوانانی بوده‌اند که در مراسم خاکسپاری شرکت داشتند.

به نقل از یکی از ماموران محلی گزارش شده که عامل این انفجار، جلیقه انفجاری بر تن داشت که برای افزایش شمار تلفات این عملیات، مقادیری ساچمه و میخ نیز در آن جا داده بود

هنگامی که حاضران در مراسم تدفین برای انجام دعا از جا برخاسته و صف کشیده بودند، فرد مهاجم جلیقه انفجاری خود را منفجر کرد.

این مراسم به مناسبت خاکسپاری یک مامور پلیس محلی برگزار شده بود که در ساعات بامداد روز پنجشنبه با رگبار گلوله افراد ناشناس به قتل رسیده بود.

انفجار انتحاری هنگامی روی داد که تلویزیون محلی مراسم را به طور مستقیم پخش می‌کرد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته اما ایالت بلوچستان از مناطق ناآرام پاکستان است که به خصوص در ماه‌های اخیر، شاهد افزایش خشونت بوده است.

علاوه بر جدایی‌طلبان بلوچ، که معمولا ماموران و مراکز دولتی را هدف حمله قرار می‌دهند، اسلامگرایان تندرو از جمله طالبان پاکستانی در این ایالت فعال هستند.

همچنین، در ماه‌های اخیر، بلوچستان پاکستان شاهد تنش فرقه‌ای به خصوص حمله به شیعیان بوده که باعث تلفات سنگینی شده است.

نیروهای دولتی پاکستان در شهر کویته و مناطق دیگر بلوچستان حضور گسترده‌ای دارند و برخی می گویند که افزایش خشونت در این ایالت می‌تواند باعث تردید در کارآیی آنها شود.

بی بی سی



دیدگاهها بسته شده است.