باتهدید امنیتی،عزاداری و مجالس در کویته ادامه دارند.

با تحدید امنیتی مجازس و عزاداری در کویته ادامه دارد

کویته: مجالس عزاداری سید الشهدا و یاران باوفایش مانند سالهای قبل در شهر کویته پاکستان ادامه دارد. امروز تیتر روزنامه های شهر کویته را عنوان” تحریک طالبان امادگی حمله به جلوس عزاداری را گرفته است، حمله توسط امبولانس خواهد کرد.” میزین کرده بود. منبع استخبارات در این گزارش از مردم و نیروی امنیتی خواسته است که وسایل نقلیه را زیر نظربگیرند و نگذارن که نزیک امام بارگاه ها و مسیر جلوس ایستاده نماید. نیروی انتظامی گفته است که تلاش دارد جلو هر نوع حمله احتمالی را بگیرد، برای اینکار عملیات شبانه و تلاشی افراد مشکوک را بشتر کرده است.

داکتر عبد المالک بلوچ، وزیر اعلی بلوچستان از امام بارگاه ها دیدن  و اقدامات نیروی انتظامی را بررسی کرد.

در مناطق علمدار رود و هزاره تاون پرنسل نیروی امنیتی قابل توجه دیده می شود. سه لایه  امنیتی در مناطق شیعه نشین و مسیر جلوس وضع شده است. در قدم اول نیروی اف سی(ملیشیا) مستقر هستند این نیرو ایستگاهای بررسی دارد و همچنین مشغول گشت زنی هستند. در قدم دوم  و در داخل محله و اطراف امام بارگاه ها نیروی پولیس دیده می شود. در قدم سوم دیده بان های  متشکل از جوانان(اسکاوت) امنیت را گرفته اند. دیده بان ها سر کوچه ها و در مسیر علمدار بدون اسلحه و با لباس مخصوص بر تن، ایستاده اند و رفت و آمد مردم را زیر نظر دارند.

مردم بدون ترس و هراس در مجالس و جلوس شرکت می نمایند. امشب هفتم محرم الحرام است و جلوس عزاداری و علم ابوالفضل عباس از امشب در علمدار رود بیرون میشوند.

کوچه توسط موتر و آهن های مخصوص مسدود شده است.

محافظ شخصی در کنار پولیس امنیت را گرفته است، پولیس با لباس شخصی نیز دیده می شود.



دیدگاهها بسته شده است.