حکومت برای برقراری امنیت در روز عاشورا آماده است.

برای تامین امنیت جلوس عزاداری امام حسین علیه السلام، حکومت بلوچستان از ارتش  خواسته  است که از روز ششم محرم در مقام های مهم مستقر شوند . ارتش پاکستان نیز ضمن اعلام آمادگی  پانزده هزار نیروی خود را برای همکاری با پولیس آماده کرده است.

بیش از 200 پرسنل نیروی محلی (لیویز) درکوه های اطراف شهر کویته مستقر شده اند و آنها مآمورند تا امنیت کوه ها که مسلط بر شهر هستند بیگرند. قابل یاد آوری است که چندین بار شهر کویته از کوه ها اطراف مورد حمله راکیتی قرار گرفته است.

روز عاشورا کوچه های مسیر جلوس  مسدود خواهند شد. نیروی ا رتش در کوچه ها و پشت بامها و جاهای مهم مستقر خواهند شد. وبیش از 7 هزار  پولیس موظفند تا از داخل جلوس امنیت را تامین نماید. هزاران نفر از شیعه کانفرانس نیز با نیروی امنیتی همکاری خواهند کرد.

جلوس روز عاشورا از زمین توسط دوربین های مدار بسته و از فضا توسط هلی کاپتر زیر نظر گرفته خواهد شد. اتاق  کنترول مشترک پولیس و ارتش فعال شده است و افیسرهای هر دو نیرو در این اتاق مستقر هستند.

در شفاخانه های دولتی حالت اضطراری اعلان شده که داکتران و کارمندان شفاخانه موظفت که شبانه روز سرکارش حاضر باشند. 40 امبولانس و 10 موترآتش نشان در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

حکومت بلوچستان از حکومت مرکزی خواسته است تا شبکه های موبایل را در روز عاشورا مسدود نماید.

بیش از 15 کانال خبری جلوس عزاداری امام حسین علیه السلام را بطور مستقیم پخش خواهند کرد.



دیدگاهها بسته شده است.