شهر کویته نماز جمعه در این شهر

سلام دوستان

11

برگزاری نماز جمعه در شهر کویته به آوایل ده شصت بر می گردد  اولین کسی این فریضه دینی را در این شهر پرپا داشت  حجه الاسلام والمسلمین حاج اقای اسدی بود . بعد ها به دلیل مشغولیت کاری مسئولیت خطیر حوزه علمیه در این شهر این مراسم به عهده حجه الاسلام والمسلمین سید حسن فاضل  گذاشته شد .

بعد ازان مرحوم  حجه الاسلام والمسلمین سید حسن فاضل  به عنوان امام جمعه شهر این مراسم عبادی سیاسی را ادامه داد . تا اینکه توسط دولت وقت از شهر کویته اخراج شد .

بعد ازان  حجه الاسلام والمسلمین حاج اقای توسلی  ومرحوم حجه الاسلام والمسلمین شیخ مهدی نجفی  این وظیفه مقدس را ادامه داد . حاج اقای توسلی متاسفانه دچار مریضی شد اکنون سال هایی سال است که در بستر بیماری افتاده  ومردم از بیانات شان محروم است . که خداوند شفایی عاجل عنایت کند .

بعد ازآن حجه الاسلام  سید هاشم موسوی  به کمک اقای مهدی نجفی آمدند تا به صورت علی البدل این مراسم را ادامه بدهند . که متاسفانه خطیب توانا مرد مومن حجه الاسلام والمسلمین مهدی نجفی نیز در سال گذشته دعوت حق را لبیک گفت وبه دیار باقی شتافت  .04

 کویته واقعا عالمان بزرگ را ازدست داد ، حجه الاسلام والمسلمین حاج اقای استاد اسدی این تنهایی را بیش از هر کسی دیگر احسای می کند مخصوصا در سالهایی اخیر که دشمنان این مردم وضعیت غیر قابل تحمل را برای این بوجود اوردند با این حال این سنگر مقدس توسط حجه الاسلام والمسلمین مدیر حوزه علمیه کویته حاج اقای اسدی پرشد  این مراسم عبادی سیاسی ادامه دارد .

 امام جمعہ کویتہ و پرنسپل جامعہ امام صادق علیہ السلام جناب حجتہ الاسلام و المسلمین محمد جمعہ اسدی در خطبہ نماز جمعہ کذشته ضمن تبریک فراء رسیدن ایام مبارکہ ولادت با سعادت دختر نبی مکرم اسلام صدیقہ طاھرہ ام الائیمہ و کوثر ولایت و امامت فاطمہ زھراء علیھا السلام خطاب بہ نماز گزاران گفت :02 (1)

ما باید افتخار کنیم کہ شیعہ ھستیم و پیرو مکتب امام صادق علیہ السلام زیرا کہ این عقیدہ و مکتب ریشہ قرآنی دارد ’انّا أعطینٰکٔ الکوثر‘ و نیز شخص پیامبر معظم و مکرم اسلام این درخت با برکت را غرس و با آب کوثر انرا ابیاری نمودہ است و این عقیدہ و مکتب ھمان کلمہ طیبہ است کہ ریشہ ھای ان در زمین محکم و فرع ان در آسمان است یعنی شجرہ و درخت تنومند و با برکت درای ریشہ ای قوی و محکم کہ ھیچ باد مخالف و تند بہ ان ضرر نخواہد رساند و شاخہ ھای ان در آسمان است کہ گذشت و تحویل زمان در او تأثر نخواہد کرد و لذا در ھر زمان وجود دارد و میوہ ھای ان کہ ھمان امامت است در ھر عصر بارور  است کہ میوہ لذت بخش و شرین بکام مشتاقان و طالبان خود میرزد و نیروی معنوی و روحی مینجشد۔

ایشان در ضمن انتقاد از حکومت بلوچستان و انتظامیہ در اینکہ قدرت جلو گیری از انتشار بیانات تفرقہ افکانانہ یک گروہ تکفیری را ندارد و اینکہ ھر روز بیان بر خلاف شیعیان و پیراوان اھل بیت در روزنامہ چاپ میکند کہ باعث دل آزاری مومنین میگردد۔06

ایشان در سخنان خود اضافہ کرد کہ حکومت و انتظامیہ بلوچستان از جلو گیری چنین بیانات فتنہ انگیز و تفرقہ افکن نہ تنھا عاجز است بلکہ از ان حمایت و حوصلہ افزائی میکند۔ لذا ھمین بیانات سبب میشود کہ افراد بیگناہ شہید و در شہر فضای نا امنی بیشتر حاکم و مردم در حالت خوف و ہراس بسر میبرد۔ لذا در ھمین راست بتاریخ ۱۲ اپریل ۲۰۱۴ دو نفر بیگناہ پسر و پدر کہ برای معالجہ عازم کراچی بودند توسط افراد ھمین گروہ تکفیری بہ شھادت میرسند و حکومت ھیچ گونہ عکس العمل از خود نشان نمیدھند۔

در اخیر ایشان سیاست مذاکرات با طالبان را مسترد کردہ و انرا درامہ و سناریو بیش نخواند و گفت برقراری امن و امان ریشہ کن کردن دھشت گرد و تروریست و مقابلہ بہ ان فقط مشت آھنین است۔



دیدگاهها بسته شده است.