روز قدس: فریادی برای پایان دادن به اشغالگری

1بسم الله الرحمن الرحیم ط

سی وششمین سالگرد « روزجهانی قدس » امسال نیز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه ، با حضور امت قدر شناس و همیشه در صحنه، و با شعارمحوری، در شهرکویته بلوچستان برگزار شد.

مردم مؤمن و روزه دار شهرکویته فارغ از گرمای شدید تابستان و عطش این روزها، بار دیگر پیمان ناگسستی خود را با ملت مظلوم عزه و فلسطین نشان داده و با مردانگی شان بچه های بی پناه غزه را تنها نگذاشتند.

حضور گسترده جوانان و زنان رنگ و بوی تازه ای به این روزمقدس بخشیده بود.2

راه پیمایی روز جهانی قدس در این شهر از ساعت 5 عصر بوقت محلی از امام بارگاه ناچاری به سمت هزاره قبرستان ( بهشت زینب ) برگزار شد.

جناب حجة الاسلام و المسلمین الحاج استاد اسدی مدیر حوزه علمیه « جامعه امام صادق (ع) » بعنوان سخنران ویژه ای این روز همراه با حجة الاسلام آقای سید هاشم موسوی رییس وحدت المسلمین در کویته، جناب کماندر خداییداد معاون حزب « عوامی نشنل پارتی » ، سردار روح الله خلجی عضوارشد حزب « پاکستان تحریک انصاف »، سید محمد رضا ( آغا ) نمایند ه ای  مردم کویته در « مجلس پارلمان پاکستان »، جناب حجة الاسلام علامه مقصود علی دومکی « منشی حزب وحدت المسلمین » در کویته وجناب عبدالخالق بیریج، در بین مردم همیشه در صحنه ای  کویته  سخنرانی نمودند.3

سخنرانان در این مراسم، هر کدام به نوبه اش جنایات رژیم اشغالگر قدس « اسراییل » را محکوم نموده و خواستار آزدی قبله اول مسلمین و مردم فلسطین شدند.

جناب حجة الاسلام و المسلمین الحاج استاد اسدی: روز قدس را روز حمایت از مردم ستمدیده ای فلسطین و اعلام انزجار از جنایات صهیونیست های غاصب طی روزهای گذشته در نوارغزه اشاره کرده و افزود: این اعمال وحشیانه ای غیر انسانی نگرانی تمام جوامع اسلامی و تمام ملت های آزادی خواه، در سراسر دنیا را در پی داشته و واکنش های مردم در اعتراض به این رفتارها از عمق فجایع انسانی غزه حکایت دارد.5

ایشان با انتقاد شدید از سکوت جامعه بین المللی و ملل عرب بویژه « عربستان سعودی »، در قبال کشتار مردم غزه، این سکوت آنها را یک  عمل زشت و کاملا طرفدارانه تلقی کرده و حمایت پشت صحنه از نسل کشی صهیونیست ها را برملا کرده و فرمود جوامع بین الملل واعراب  با این سکوتش از رژیم غاصب حمایت می نمایند.

وی همچنان با انتقاد از کسانی که مانع برگزاری راه پیمایی « روز قدس » می شوند افزود؛ فرهنگ مردم ما تنها تار وتنبور ودمبوره و امثال اینها نیست بلکه فرهنگی ما، یک فرهنگ غنی و دارای قداست بوده و با سیاست روز هم گام و یکجا در حرکتند. نمی شود ما را در تار وتنبور ودمبوره خلاصه کرد، بلکه دفاع کردن از بی گناه و مظلوم در هر کشور و از هر ملیتی که باشند وظیفه ای ماست چه از لحاظ دین و مذهب، و چه از لحاظ فرهنگ و انسانیت.4

در اخیر مراسم راه پیمایی با دعای الحاج استاد اسدی خاتمه یافت.

والسلام

حاجی علی رامیز

27 / 7 / 2014



دیدگاهها بسته شده است.