نماز عید به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج اقای اسدی در کویته برگزار شد


بسم الله الرحمن الرحیم ط

2عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت …. صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت.

ماه رمضان المبارک، ماه طاعت، عبادت، توبه و انابه در پیشگاه خالق یکتا بود و با تمام برکات و معنویاتش بندگان صالح روزه دار خداوند را تنها گذاشته وختم شد.

اما در حقیقت ماه رمضان نرفته وختم نشده، این عمر ما انسان  هاست که به اندازه یک ماه باز کم شد، رمضان باز آمدنیست ولی عمر انسانها دیگرقابل برگشت نخواهد بود. اینکه در این ماه چقدر توانستیم استفاده کنیم و چقدر در وجود مان تغیراتِ را آورده ایم خدا می داند.

روز عید فطر، روزیست که در آن بندگان صالح و روزه دار که در طی یک ماه سری سفره ای الهی مهمان بود با اقامه نمودن نمازعید (در حقیقت نماز شکرانه برای توفیق یک ماه روزه گرفتن ) ماه مبارک رمضان را وداع گفته وبا آن خدا حافظی می نمایند.nmaz eid

مردم مؤمن و روزه دارشهر کویته نیز امروز با بر پای نماز عید با ماه خدا وداع نمودند. نمازعید ساعت 8:30 دقیقه بوقت محلی کویته در هزاره عید گاه واقع در علمداررود با حضور پر شور مردم مؤمن و روزه دار به امامت حجة الاسلام و المسلمین الحاج استاد اسدی مدیر محترم حوزه علمیه جامعه امام صادق (ع) اقامه گردید.

ایشان قبل از نمازدر ابتدایی سخنانش حدیث گهر بار و پر نور مولی الموحدین امیر مؤمنین علی بن ابی طالب (ع) را برای نمازگزاران توضیح داده وفرمود در این حدیث حضرت علی (ع) می فرماید که برای انسان هر روزی را که در آن گناه نکنند عید می باشد. ایشان همچنان ماه مبارک رمضان را یک ماه خاص خوانده و فرمود حرمت این ماه را باید تمام مؤمنین و بندگان خداوند حفظ نموده در این ماه عبادت خداوند را فراموش نسازند.
4

وی همچنان یادی از شهداء کرده افزود حرمت خون شهداء را باید در نظر گرفت و احترام آنها را نگهداشت، اخصا آن شهدایی که در روز عید جانش را برای حفاظت از نماز گزاران از دست دادن، ایشان افزودند آنهایکه مردم ما را مظلومانه بشهادت میرسانند دارای هیچ مسلک و آئین اسلامی نبوده داری یک صفت پستی میباشد که با هیچ حیوان نمی شود آنها را مقایسه نمود.6

وی همچنان اشاره به مسئله ای افغانستان نموده و افزود: در افغانستان هم این کثیف ها هستند که در همین جا مردم ما را مظلومانه به شهادت میرساندن! حالا در افغانستان دارن حملات تروریستی انجام میدهند، همچنان اشاره به کشته شدن 14 نفر از هموطنان افغانستان را که در ولایت غور مظلومانه وبی گناه به شهادت رسیدن نموده افزود، ما مردم هزاره و دیگر مردم شهر کویته، این حادثه غمناک را  تقبیح نموده و به تمام ملت افغانستان تسلیت می گویم و از دولت افغانستان خواهان پیگری قضیه شده و خواهان اشدی مجازات برای عاملین آن هستیم، ایشان مسئول اصلی این قضیه شخص آقای کرزی را دانسته افزود: جناب کرزی تروریستها را خودش از زندان رها نمودند تا که این حادثه ها ببار آمدند در حقیقت عامل اصلی خودش می باشد، بجای اینکه امنیت مردم را تأمین کنند تروریستها را زندانی نمایند از زندان رهایش می سازند.

وی همچنان اشاره به مسئله امنیت در پاکستان خصوصا شهر کویته نموده افزود: تا کنون مسئله ای امنیتی راههای زوار ومسافرین ما حل نشده ما از دولت پاکستان این را می خواهیم که باید امنیت را برای ما تأمین نموده و به زود ترین وقت حملات علیه « دهشتگرد ها و قاتلین » مردم بی گناه ما را آغازنمایند.

ایشان همچنان مذاکره دولت پاکستان با طالبان و القاعده را بی فاید خوانده افزود: ما از اول به این مذاکره خوش بین نبودیم، مذاکره نمودن با آنها در حقیقت برابر با تحقیر فوج و کشور می باشد. کار را باید از اول بدست فوج میدادند تا آنها مثل وزیرستان آن ها را آبریشن کرده نابود می ساختن حالا هم خواهان چنین کار هستیم که فوج باید تمام مناطق دهشتگرد ها را آبریشن نموده ومنطقه را از وجود کثیف آنان پاک سازند.

همچنان اشاره نمود که حقوق بشر مسئله قتل عام مردم بی گناه ما را در کویته مذمت کرده بود و خواهان محاکمه ای عاملین آن شده بودند، چرا به آن عمل نمی شوند؟! از سازمان های حقوق بشری خواستند تا دوباره فشار بیاورند بالای حکومت پاکستان تا آنرا عملی نمایند.5

وی دراخیر اشاره به مسئله غزه و فلسطین نموده افزود: مردم بی دفاع و بی گناه غزه به خاک وخون کشیده می شوند، کجاست آنان که دم از حقوق بشرمیزنند؟! سازمان ملل و جهان عرب چرا به خواب غفلت رفته اند که به داد مردم غزه نمی رسند؟!  آنان که خود را خادم الحرمین میدانند « حاکیمان عرب » را بی غیرت خوانده وافزود: چرا به داد مردم مظلوم غزه، سوریه، و عراق نمی رسند؟! اینها در حقیقت مزدور بیگانگان همچون امریکا و اسرائیل هست نه خادم حرمین شریفین.

در ادامه سخنانش اشاره به مسئله داعش نموده و گفت: عمل این ها که اماکن مقدسه را خراب و ویران می نمایند نشانگر این است که اینها بدورغ ادعای خلافت اسلامی را می نمایند اینها در حقیقت غلامان حلقه بگوش یهود می باشند، در کدام کتاب از مسلمانان آمده که شما اماکن مقدسه مانند مسجد و قبور انبیاء را خراب نمایید که اینها انجام می دهند؟!

وی در دوخطبه اش بعد از نماز مردم را به تقوای الهی، امر به معروف و نهی از منکر دعوت نموده فرمود: ماه رمضان رفت اما حرمت ماه رمضان نرفته و حرمت خون شهداء و این مجروحین باقیست خواست من از تمام مؤمنین این است که بحق خون شهدایی مظلوم ما اختلافات ونزاع های بی جا را کنار گذاشته دست بدست هم داده از حق خود و ملت خود دفاع کنیم تا این اختلاف ها در میان ما باشد ما رشد نکرده و نمی نماییم. تا که همه با هم متحد نشویم کاری را پیش برده نمی توانیم، بیایید دست یک دیگر گرفته از حکومت امنیت را بخواهیم که برای ما و ملت ما فراهم نمایند.

در أخیر هم مراسم نماز عید با دعا کردن ایشان خاتمه یافت.

والسلام

علی یوسفی

1 / شوال المکرم / 1435

29 / 7 / 2014

 



دیدگاهها بسته شده است.