اسلام آباد در سایه آزادی و انقلاب

دو گروه از راهپیمایان با شعار “آزادی” و “انقلاب” که چهار روز پیش به سوی اسلام آباد پایتخت پاکستان حرکت نموده بودند، روز گذشته به این شهر رسیده و در دو جایگاه به بست نشستند.pti_jalsa_long_march_jispk

  1. عمران خان رهبر حزب «تحریک انصاف پاکستان»، گروه راهپیمان با شعار”آزادی” را رهبری می کند. بعد از رسیدن به اسلام آباد، عمران خان درسخنرانی اش نواز شریف را متهم به قانون شکنی و تقلب در انتخابات سال گذشته و رشوه دادن به قضات و خبرنگاران در دوران انتخابات کرد. عمران خان پارلمان و نخست وزیر را جعلی خوانده و گفت اگر نوازشریف نخست وزیر بماند آینده پاکستان هیچ وقت روشن نخواهد شد. برای بهتر شدن وضعیت پاکستان نوازشریف باید استعفی بدهد.

عمران خان از مردم و تاجران پاکستانی خواست تا کناره گیری  نوازشریف از سمت نخست وزیری، ازپرداخت مالیات به حکومت موجود خودداری نمایند و برای نوازشریف دو روز مهلت داد تا استعفی بدهد. عمران خان هشتار داد که بعد از دو روز هزاران نفر که در اسلام آباد جمع شده اند و خواستار تغییر در نظام هستند، کنترول نخواهد توانست. مردم ممکن است به منطقه قرمز یورش ببرند.protest_islamabadjispk

  1. علامه طاهر القادری، رهبر حزب «پاکستان عوامی تحریک” که گروه “انقلاب” را رهبری می کند، نیز خواستار استعفی نخست وزیر و وزیر اعلی پنجاب می باشد، اما با سیاست عمران خان رهبر حزب «تحریک انصاف پاکستان» در برکناری نوازش شریف اختلاف نظر دارد. بهمین خاطر ایشان با هوادارانش جداگانه به تحصن نشسته اند. علامه طاهر القادری در اولین سخنرانی اش دستورکاری خودش برای هوادارنش توضیح داد و گفت که ما خواهان دموکراسی حقیقی در پاکستان هستیم و برای تحقق دموکراسی انتخابات دوباره برگزار شود. نوازشریف و برادرش شهبازشریف باید استعفا بدهند و فورا منع خروج از کشور شوند. ایشان افزود که از وقت اتمام حجت که به حکومت داده است چند ساعت بیش نمانده است. پیش از انکه وقت اتمام حجت به پایان برسد نوازشریف و برادرش شهباز شریف باید استعفا بدهند.

حکومت بعد از ضرب الاجل این دو حزب، دو کمیته جداگانه برای مذاکره تشکیل داده است. حکومت هشدار داده است که دستور منع پرداخت مالیات از سوی عمران خان ضرر غیر قابل جبران به اقتصاد پاکستان میرساند.

pat pat-2 police protest tahir qadiri



دیدگاهها بسته شده است.