اسلام آباد: در پی درگیری معترضان ضد حکومت و پولیس، 3 تن کشته و بیش از 500 نفر زخمی شدند

کویته(جامعه): درگیری معترضان ضد حکومت نواز شریف با پولیس برای دومین روز همچنان ادامه داشت. در اثر پرتاب سنگ و چوب، شلیک گاز اشک آور و مرمی پلاستیکی 3 نفر کشته و  بیش از 500 نفر زخمی شده اند که وضعیت چند تن آنها وخیم گزارش شده است.

تظاهرات مسالمت آمیز ضد دولتی زمان به درگیری مرگبار کشیده شد که شنبه شب هزاران نفر از معترضان تلاش کردند که به اقامتگاه نوازشریف یورش ببرند.

tent-islamabadگروهی از معترضان در داخل محوطه پارلمان پاکستان خیمه زده اند که اکثر آنها زنها و اطفال هستند. گروهی دیگر از معترضان مسلح با چوب و سنگ در خیابان دستور پشت کانتینرها کوشش دارند تا به اقامتگاه نواز شریف نخست وزیر نزدیک شوند. پولیس با شلیک مرمری پلاستیکی و گاز اشک آور  مانع پیشروی متعرضان می شوند. عمران خان و طاهر القادری، رهبری معترضان، همچنان در بین هوادارانش موجود می باشند.

خشونت حکومت علیه معترضان، خشم بسیاری از سیاسیون، جامعه مدنی و مردم را برانگیخت. تمام احزاب سیاسی پاکستان خشونت حکومت علیه مظاهرین را محکوم نموده آن را منافی با دموکراسی خوانده است.

teargasوضعیت فعلی حکومت و ارتش را ایجاب کرد که در روز تعطیلی تشکیل جلسه بدهند. رئیس اردوی ملی پاکستان یک شنبه شب در شهر راولپندی جلسه اضطراری برای بحث در مورد بحران کنونی برگزار کرد. بشتر مردم انتظار داشت که اردوی ملی راه حل برای بحران کنونی اعلان خواهد کرد. اما در پایان این جلسه خبر نامه صادر شد که ان آمده ا ست که اردوی ملی پاکستان از دموکراسی حمایت می کند. روزنامه دان نوشته است که در این بیانیه خط سرخ برای حکومت و معترضان کشیده نشده است. “یک بار دیگر اعاده شد که، بدون ضیاع وقت و استفاده خشونت، راه حل سیاسی برای وضعیت پیدا شود. استفاده زور مشکل را پچیده تر می کند.”

 نواز شریف با اعضای کابینه و حزبش در شهر لاهور تشکیل جلسه داد.  رویتر نوشته است که دفتر نواز شریف در روز یک شنبه یک بار دیگر گفته است که وی استعفا نمی دهد. ” توافق شده است که یورش های غیر دموکراتیک باید عقب زده شود و احزاب باید سر میز مذاکره حاضر شوند.”



دیدگاهها بسته شده است.