حجت السلام و المسلمین حاج آقای اسدی: اعتقاد به ولایت و امامت شرط لازم و رکن تحقّق حقیقت توحید است

نمازعبادی وسیاسی جمعه این هفته به امامت حجة الاسلام والمسلمین الحاج استاد محمد جمعه اسدی مدیرمسئول حوزه علمیه جامعه امام صادق (ع) درامام بارگاه بزرگ (کلان) شهرکویته برگزارشد.

حجة الاسلام استاد اسدی در خطبه اول در سلسله مباحث اخلاقی باتوصیه همگان به تقوی اللهی فرمودند: پاکی وپاکیزگی بویژه، پاکیزگی روح باعث سعادت انسان میشود، همانطوریکه انسان سعی میکند ظاهرش خوب باشد، باید سعی کند با طنش نیزخوب باشد .

Juma prayerحجة الاسلام استاد اسدی درآغازخطبه نخست به حدیثی ازامیرالموئمنین علی  (ع) اشاره نموده وافزود : اگراین فرموله امام (ع)

رالایحه وتابلودر زندگی خود قراردهیم وبه آن عمل نمائیم، جامعه آرام میشود وهیچ گونه حقی درآن ضایع نمیشود،

که دراین باره امام علی (ع) می فرمایند: احسن کماتحب ان یحسن الیک . به مردم احسان ونیکی کن تاآنکه خوبی ونیکوئی ببینی .

واین نظام طبیعت وجبرتاریخ است، وخداوندمتعال درقرآنکریم می فرمایند :

 ﴿إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَٰئِكَ هُمْ خَيْرُ الْبَرِيَّةِ﴾(سورهٔ بینة-آیهٔ ۷) مسلّما کسانی که ایمان آورده و عمل های شایسته انجام داده اند، آنهایند که بهترین مخلوقاتند . که درواقع کلام معصوم برگرفته ازکلام وحی است .

ایشان درخطبه دوم پس ازسفارش به رعایت تقوای اللهی، ضمن تبریک میلاد مسعود امام رضا (ع) تصریح کرد:

 فضای سیاسی زندگانی امام رضا (ع) با فضای فتنه انطباق ویژه‌ای دارد، ازدعوت امام به خراسان به بهانه ولایت عهدی تا ترورنافرجام امام علیه السلام .

ایشان درخطبه دوم حديث معروف منقول از وجود اقدس امام ابوالحسن‌الرضا(ع)، كه در نيشابور بيان فرموده است، اشاره نمود وفرمودند : ما امامت را اکمال دین میدانیم نه انکه دیگران راکافربدانیم !

امام رضا (ع) دراین باره می فرمایند : « کلمة لا اله الا الله حصنی فمن قالها دخل حصنی و من دخل حصنی امن من عذابی لكن بشرطها و شروطها وأنا من شروطها ».

کلمه توحید دژ محکم من است، هرکس آن را بگوید، داخل حصار من شده و هر کس داخل حصار من شود، از عذاب من در امان است.  بعد امام فرمود: « بشرطها وشروطها و انا من شروطها » اما در صورتی که به شرطهای آن عمل شود، و من یکی از آن شرطها هستم

که این حدیث شریف به «حدیث سلسلة الذهب» (سلسله‌ ی طلا) معروف است، چون راویان آن حدیث همه از معصومین

(رسول خدا و ائمه ) و جبرئیل علیهم السلام هستند .

ایشان فرمودند، منظور امام از بیان حدیث قدسى  چند نکته می باشند:

اول : آنکه با نقل نام پدران و اجداد خود که هر کدام از دیگرى حدیث را روایت کرده اند تا به پیغمبر اکرم صلی الله علیه و اله وسلم و اینکه آن حضرت از طریق جبرئیل امین از مقام ربوبى ، این حدیث را شنیده است پدران بزرگوار خود را که همه امامان شیعه و خلفاى واقعى حق اند به مردم باز گفت و آنها را به یاد مردم آورد.

دوم : موضوع یگانه پرستى و خدا پرستى را که پایه همه اعتقادات است به یاد مردم آورد که گول طاغوتهاى زمان و زورمندان طاغوت صفتان را نخورند .

سوم : یگانه پرستى واقعى و خالى از شرک و روى و ریا مستلزم و همراه (ولایت) اهل بیت علیهم السلام است و تا رهبرى عادلانه در جامعه مسلمانان برقرار نشود، بتها و بت نماها و طاغوتها نخواهند گذاشت توحید در مسیر درست قرار گیرد.

لذا اعتقاد به ولايت و امامت شرط لازم و ركن تحقّق حقيقت توحيد است .

ما وقتي ارزش اعتقاد به ولايت اهل بيت (علیهم السلام) را مي‌فهميم كه نگاهي به عقايد مذا هب، دیگردرباره خدا و پيامبراكرم بيفكنيم

نه اینکه دیگران را کافرمطلق بدانیم، به عقیده شیعه، امامت به سلسله نبوت ورسالت هست، نه اینکه به قول بعضی ها علی (ع) را پیامبربدانیم، لذا اونهایکه هر روزبخواطرتفرقه ونفاق درمیان جامعه اسلامی بیانیه میدهند بخواطردینارها ودلارهای سردمداران عرب  وتلاش های اجانب است که میخواهند بنام دین، مذهب ویا سیاست چهره اسلام را به یک کابوس وحشت تغییردهند .

والاازنظرما سیاست  یعنی تدبیرامور و زعامت و رهبری جامعه به گونه ای که سعادت دنیا و آخرت مردم تامین گردد .

از اینروست که می گوییم ائمه معصومین ما : بزرگترین سیاستمداران عصر خود بودند وهستند، که در زیارت جامعه کبیره، امام هادی(ع) در وصف اهل بیت(ع) می فرماید: « و قادة الامم واولیاء النعم… و ساسة العباد و ارکان البلاد » .

اما از آنجا که این امانت الهی (حکومت) غالبا در دست اهل دنیا بوده، واژه «سیاست » نیز معنای خاصی پیدا کرده است، به شکلی که آن را قرین مکر و فریب می شماریم. چون اولویت امورآنها تدبیر جیب شان هست تا تدبیرامورکشورومردم .

این مطلب نیز در جای خود روشن است که سیاست رهبران در اداره جامعه تابع عقیده آنها می باشد و اهداف و انگیزه افراد از حکومت، تعیین کننده خط مشی سیاسی آنهاست .

خطیب نماز جمعه‌ ی شهرکویته حضرت حجة الاسلام استاد اسدی  با اشاره به اینکه امروز شاهد ظلم دست پرورده یهود، آمریکا،وغرب ( گروه تروریستی داعش ) به مردم مظلوم وبیگناه عراق، شام، فلسطین، که بدون هیچ گونه واکنش عملی سازمانهای بین المللی به ظلم وتباهی شان ادامه میدهند افزود: چرا سران کشورهای عربی تنها سکوت اختیار کرده‌اند و هیچ سخنی به میان نمی‌آورند؟ که مایه‌ ی ننگ و خواری آنهاست.

دراخیرایشان به وضعیت امروزی پاکستان اشاره نموده افزودند :حرکات که امروزها دراینجا صورت میگیرد، ازیک طرف نوازشریف چوکی راباچنگ ودندان گرفته وازطرفی هم مردم به احتجاجات شان ادامه میدهند که این عمل حیثیت کشور را خراب کرده وبزرگترین ضربه به اقتصادکشور وارید میکند .

حاجی علی رامیز



دیدگاهها بسته شده است.