یک آفیسر شیعه مذهب ارتش پاکستان توسط افراد مسلح ناشناس کشته شد

به گزارش پولیس در روز دوشنبه، افراد مسلح سه نفر از شیعیان را، بشمول یک آفیسربلندپایه(بریگیدیر) ارتش، در یک مسجد در شهر سرگودها پاکستان به قتل رساندند.

نزاع فرقه گرایی مذهبی در پاکستان وخیم تر شده است، کشوری که 20 فیصدجمعیت 180 میلیونی آن را شیعیان تشکیل میدهد.  شبه نظامیان سنی مذهب متواترن اهل تشییع را مورد حمله قرار میدهند که به عقیده آنان شیعیان کافر و شایسته مرگ اند.

فاروق حسنات یک آفیسر پولیس گفت:‌ آمر لوا(بریگیدیر) فضل ظهور در حال نماز در یک مسجد توسط افراد نقاب پوش مسلح مورد شلیک قرار گرفت. وی اضافه کرد که این واقعه بعد از ظهر روز یک شنبه (7ستامبر)رخ داد. افراد مسلح بر موترسایکل آمدند و  به سمت مسجد شروع به تیر اندازی کردند. آنها بعد از شناسائی، آمر لوا(بریگیدیر) فضل ظهور را با برادرش فضل سبحانی و یک نفر دیگر را بنام محمد ایوب به ضرب گلوله به قتل رساند.

این مسجد در یک اردوگاه نظامی قرار دارد.

حسنات گفت که آمر لوا(بریگیدیر) فضل ظهور از طرف سپاه صحابه، گروهی که می خواهد شیعیان را از پاکستان بیرون براند، تهدید شده بود.

تاهنوز کسی مسئولیت این واقعه را به عهده نگرفته است.

طبق گزارش دیدبان حقوق بشر، از سال 2012 بدین سو، بیش از 800 تن از شیعیان در حملات هدفمند در پاکستان کشته شده اند.

گروه شبه نظامیان، مانند لشکر جنهگوی، می گویند  که آنها بخاطر ایجاد حکومت مذهبی سنی می جنگند و شیعیان این کشور را ترک کنند و یا کشته شوند.

گزارش از:‌رویتر

ترجمه:‌محمد بشیر عاقلی



دیدگاهها بسته شده است.