مراسم باشکوه بمناسبت عیدغدیرخم درجامعه امام صادق(ع)

درآستانه عیدغدیرخم،عید ولایت، رهبری، انسانیت، اکمال دین واتمام نعمت الهی، مراسم (جشن) باشکوهی به این مناسبت در حوزه علمیه جامعه امام صادق (ع) شهرکویته با حضورپرشور جوانان، طلاب، علماء، واقشار مختلف جامعه از ساعت 3:30 الی 6:00 برگزار شد.

این مراسم با برنامه های متنوع فرهنگی در رابطه با روز ولایت و امامت از قبیل قرآئت کلام الله مجید باصدای قاری علی جان”دانشیار” قصیده:محمدکاظیم “عاجزی”  مدیحه: سیدمحمد”اصغری”  سرودغدیر:قاری علی جان”دانشیار” ، علی رضا”حبیبی” وحاجی علی رامیز و سخنرانی: نادعلی “فصیحی زاده ” یکی ازطلاب حوزه وحجة الاسلام الحاج استاد اسدی مدیرمسئول حوزه علمیه ” جامعه امام صادق علیه السلام ”  درروز دوشنبه تاریخ 13 اکتبر برگزار گردید.

حجة الاسلام استاد اسدی طي سخنان كوتاهي ضمن خيرمقدم به حضارو تبريك اين ايام به معرفي شخصيت اميرالمؤمنين علي (ع) و تشريح وقايع روز غديرواهمیت آن ازدیدگاه پیامبراکرم (ص) پرداخت.

 ايشان نخست به روایتی ازپیامبراعظم (ص)در اثبات ولایت اشاره نمودند : فقال رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم): الله اکبر علی اکمال الدین و اتمام النعمه و رضی الرب برسالتی و بالولایه لعلی من بعدی.

پیامبراکرم (ص) فرمودند: الله اکبر از اینکه دین کامل شد و نعمت تمام گردید و خداوند به رسالت من و ولایت علی بعد از من، رضایت داد.

سرتاسر حیات طیبه رسول ‌اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و لحظه به لحظه آن در نزد مسلمانان دارای اهمیتی بس شگرف و والاست؛ چرا که نه تنها کلام رسول‌ اکرم (ص) به نص صریح آیات قرآن، عاری از هرگونه هوا و هوس و متصل به سرچشمه وحی است، بلکه عمل و فعل آن بزرگوار نیز بر تک تک مسلمانان حجت است و صراط مستقیم را به عالمیان می‌نمایاند. اما در این میان، مقاطعی خاص از زندگی آن بزرگوار، به جهات گوناگون از اهمیتی ویژه برخوردار می‌باشد که یکی از بارزترین آنها، واقعه غدیر خم است. واقعه غدیر از ابعاد مختلف و از جهات متفاوت، دارای درخشندگی و تلألؤ خاصی در تاریخ اسلام است.

 کمتر مقطع تاریخی را می‌توان در جهان اسلام یافت که از لحاظ سند، اطمینان از اصل وقوع، کثرت راویان و اعتماد بزرگان و علمای مسلمین، قوت و استحکامی نظیر این رویداد مهم داشته باشد.

حجة الاسلام اسدی : غدیر کاشت بذر ولایت در جانها و نورافشانی خورشید به تمامی انسانهاست. در عرصه غدیر حقیقت ولایت در متن دین تعبیه گردیده وآن را تبدیل به دین کاملی نمود که تبیین، تفسیر، تحلیل وتأویل آن را صاحبان مقام ولایت بر عهده گرفتند واساساً دین بدون چنین والیانی ابتر باقی می ماند.

فلهذا: واقعه غدیر سند معتبر حقانیت مذهب شیعه است، ونباید آنرا تنهابه تجلیل خلاصه کنیم !

حجة الاسلام استاد اسدی درادامه افزودند: در باره ی واقعه غدیرخم شیعه معتقد است، پیامبر گرامی اسلام (ص) گاه به صورت کلی وگاه نیز به گونه مشخص، در موارد مختلف جانشین خویش را به نحو روشن معرفی کرده بود، به گونه ‏ای که هر یک از آنها حجت را بر افراد آگاه و حقیقت‏ جو تمام می‏کند. ولی در عین حال آن حضرت برای آنکه پیام خود را به گوش همه مسلمانان از دور و نزدیک برساند و راه را بر هر گونه تردید و تشکیک در این زمینه کاملا ببندد، به هنگام مراجعت از حجة الوداع در سرزمینی به نام غدیر خم توقف نمودند و به همراهان فرمود از جانب خداوند مأموریت دارد که پیامی را به آنان برساند؛ پیامی الهی که حاکی از انجام وظیفه بزرگی بوده و چنانچه انجام نگیرد، پیامبر رسالت خود را انجام نداده است : ” يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكافِرينَ “

حجة الاسلام استاد اسدی : بااشاره به این قسمت آیه : ” وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَه‏ ” فرمودند :

ظاهر اين قسمتی از آيه تهديد پيامبر(ص) از سوی خداوند سبحان است، اما حقیقتاً پرده از اهمیت تبليغ پيام ولایت بالا می‌ زند و می‌گوید تبليغ 23 ساله پيامبر (ص) بي نتيجه مي‌ماند اگر امر تبليغ ولايت به تأخير می‌افتاد . دراخیرمجلس بادعای ایشان وتوضیع شیرینی به مناسبت این جشن بزرگ خاتمه یافت.

( الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ )

حاجی علی رامیز



دیدگاهها بسته شده است.