تدفین پیکر پاک و مظلوم شهدای سانحه هزارگنجی در قبرستان بروری واقع در هزاره تاون

DSC_0113کویته (جامعه) بدنهای پاک و مطهرنه (9) تن از شهدایی صبح روز پنج شنبه، بعد از ظهر امروز با تشییع صدها تن، وادای نماز جنازه توسط حجة الاسلام الحاج اسدی مدیر جامعه امام صادق (ع) و امام جمعه شهرکویته، بخاک سپرده شد.

در حادثه صبح روز پنج شنبه؛ در منطقه هزارگنجی هشت (8)  تن هزاره ی شیعه توسط حمله ای چهار نفر مسلح سوار بر موتر سایکل بالای بس حامل افراد مظلوم هزاره که دنبال سبزی رفته بود، شهید و دو تن دیگر زخمی شدند.

همچنان یک تن دیگر در وقت رفتن پیش داکتر شکسته بند که توسط یک ریگشه از خود هزاره ها بوده بطوری مرموزی به شهادت رسیده و جنازه اش را بنا بقول شاهدان با خود همان ریگشه تحویل می دهند اما راننده ای ریگشه ناپدید وموبایلش هم خاموش می باشد، که در این صورت تعداد شهدایی را که بعد از ظهر امروز دفن نمودن به  نه (9) رسید.

کشتار سلسله ای  شیعیان  اخصا قوم مظلوم هزاره از دیر مدت است که گهگاهی در شهر کویته ی بلوچستان پاکستان قربانی میگیرند.

در طی سالی جاری اوضاع کمی بهتر شده بود، اما نه بطور قاطع و رضایت بخش.

بعد از شهادت دوتن از جوانان هزاره در روزی عید فطر با انفجار که در ایام عید قربان در سه راهی علی آباد واقع در هزاره تاون بروری رخ داد، این سومین حاثه ای خونین می باشد، که در پیشا پیش ماه محرم الحرام از مردم مظلوم هزاره قربانی میگیرند.

دشمن با انجام چنین حملات می خواهند که روحیه قوم هزاره را تضعیف نموده واز کار وبار کردن هزاره ها در شهر وبازار جلوگیری نمایند.

ع، س، ی. “کویته”



دیدگاهها بسته شده است.