حجت الاسلام و المسلمین الحاج اسدی: کربلا و نجات از گم شدگی

کویته (جامعه): حجت الاسلام و المسلمین الحاج محمد جمعه اسدی مدیر محترم جامعه امام صادق علیه السلام بمناسبت ایام محرم الحرام در جمع عزاداران حضرت اباعبدالله حسین علیه السلام گفت که کربلا برای هرانسان آزاده، به اندازه هوشیاری و درکش پیام دارد، همچنان  که هر کس به اندازه ای که از خود خواهی آزاد شده و در طلب درجه ای بر تراز وجود است، از قرآن بهره ای بیشتر می گیرد، کربلا و نهضت امام حسین (ع) نیز همین طور است، چرا که نهضت امام حسین (ع) همچون قرآن بطن ها دارد.

هرکس رسیده باشد به این که نباید به زندگی سرد و محدود و غریزی این دنیا دل ببندد و این سوال برای او وجود داشته باشد که « ماورای این زندگی غریزی چه چیزی را باید انتخاب کنم تا زندگیم به پوچی و فرسودگی نیفتد؟ حتما حسین (ع) را به عنوان کسی که زندگی او را در تمام دوران حیاتش معنی می کند خواهد شناخت و نمی تواند از امام روی بر تابد.»

حرکت امام حسین (ع) از مدینه بطرف کربلا (عراق) پیامش واضح و آشکارا بوده و هست، امام وقت  که از مدینه به سمت کربلا حرکت می کند، هدف از این حرکتش را این گونه طی یک وصیت نامه ای به برادرش محمد حنفیه بیان می کند؛ « اِنِّی ماخَرَجتُ اَشِرًا وَلا بَطِرًا وَ لا ظالِماً، اِنِّما خَرَجتُ لِطَلَبِ الاِصلاحِ فِی اُمَّةِ جَدِّی،اُرِیدُ اَن آمُرَ بِالمَعرُوفِ وَ اَنهی عَنِ المُنکَرِ وَاَسِیرَ بِسِیرةِ جَدِّی وَ اَبِی عَلِیِّ بنِ اَبِی طالِبٍ علیه السلام » هدف از قیام امام حسین (ع) بیدارنمودن انسانهای آزاده، و عدالت خواه بوده و هست.

پیروی از قیام و انقلاب امام حسین (ع) تنها به یک فرقه و مذهب تعلق نداشته و ندارد، بلکه درسی است برای تمام انسان های که می خواهند، همچنان که آزاد آفریده شده، آزادانه زندگی نمایند می باشد. هر کس که امام حسین (ع) و انقلابش را منحصر به یک فرقه و مذهب بدانند ظلمی بزرگی را در حق آن حضرت کرده است.

انقلاب عاشورا: برای رساندنی صدای عدالت خواهی و آزاد زیستی برای دنیای بشریت می باشد، امام حسین (ع) با یاران و خانواده اش در حقیقت سفیران  صلح و عدالت خواهی در زمان حکومت فاشیستی امویان بوده، که می خواستند دنیای بشریت را مبدل به یک دنیای حیوانی نموده و نام انسانیت که بعنوان اشرفی مخلوقات خداوند در زمین هست را از میان برداشته و فریاد های عدالت خواهی و آزاد زیستن را در گلو خفه نمایند؛ در چنین شرایطی امام حسین (ع) وظیفه ای خود میدانند که تا با انقلابش جهان مرده گان را زنده نموده و انسان های به خواب رفته را از خواب غفلت بیدار نمایند.

چگونه می توان هدف امام حسین (ع) را ریاست و جاه طلبی نام نهاد؟! نهضت حسینی درسی را برای جهانیان داده است که تا دنیا، دنیا هست انسانهای عدالت طلب و آزاده همچون « گاندی » ازهر فرقه و مذهبی آن را بعنوان الگو ونمونه ای خود می دانند.

امام حسین (ع) باسردادن شعار « هَیهات مِنَ الذِّله اش» نشان داد که هیچ وقت انسانهای آزاده سر تسلیم در مقابل زور و زر خم نکرده و نخواهد کرد. این شعار بود در روز عاشورا در میدان جنگ وقتی که عمرسعد پیشنهاد بیعت با یزید را ویا قبول کردن مرگ، برای امام می کند! آن حضرت خطاب به آن می فرماید؛ مرگ سرخ را من بر زندگی ذلت بار ترجیح می دهم، هیچ گاه این را قبول ندارم که زیری باری ذلت و خاری برو! همچنان که خداوند مرا آزاد خلق نموده است، می خواهم آزادانه بیمیرم. این است هدف انقلاب و قیام امام حسین (ع)؛ درسی آزاد زیستن و خود را پیدا کردن می باشد.

امام حسین (ع) می خواستند با این قیامش انسان های که در خود گم شده است را بیدار نموده و راه آزادی واقعی را برای آنها نشان دهند.



دیدگاهها بسته شده است.