افتتاح اداره کارو حرفه برای خانواده شهداء و ایتام بی سر پرست در هزاره تاون شهر کویته

 کویته (جامعه ) : الحاج استاد اسدی مدیر جامعه امام صادق (ع) و امام جمعه شهر کویته روز گذشته “اداره کار و حرفه برای خانواده شهداء و ایتام بی سر پرست” در هزاره تاون شهر کویته افتتاح کرد.

اداره کار و حرفه برای خانواده شهداء و ایتام بی سر پرست از طرف کمیته امداد امام خمینی  (ره )  به سر پرستی حجة الاسلام الحاج استاد اسدی روز یک شنبه در منطقه ای علی آباد هزاره تاون بروری افتتا ح گردید.

1در این اداره کار و حرفه قرار است که برای خانواده شهداء و زنهای بی سرپرست و کم اقتصاد، هنر خیاطی و کارهای دیگری از قبیلی دست دوزی یاده داده شود تا که آنها بتواند در آینده برای خود و اهل وعیالش نان بدست آورده و زندگی خود را بدون کدام تشویش ادامه دهند. در این پروژه ای کاری نه تنها کار خیاطی یاد داده میشود بلکه درابتداء تا زمانیکه یاد نگرفته و خود کفا نشده است ماهانه برای هر خانم که در آن اداره کار میکند حقوق نقدی هم داده می شود تا از لحاظ خرج روزمره خود هم نگران نباشد.

 در صورت که  خیاطی را کاملا یاد گرفت دوباره در همان اداره برایش کار داده میشود تا که بیکار نشده  و بتواند در همان جا کار نمایند.

فعلا قرار است که دو تا معلم از زنهای که هنر خیاطی را خوب بلد هستند بعنوان استاد انتخاب نمایند تا به آنعده از خانم های که یاد ندارند، خیاطی را یاد بدهند.

  در ضمن افتتاح، سند فراغت ( ایم ای ) آن عده از علماء بروری؛ که سند فراغتش را از مرکزی امتحانی  « وفاق المدارس شیعه پاکستان » در لاهور طی یک امتحان از طرف آن اداره ی امتحانی بدست آورده بودند توزیع گردید.

2

 



دیدگاهها بسته شده است.