«««حضرت عیسی مسیح «باچه خدا؟؟» یا «بنده خدا؟؟»»»

««به بهانه حلول سال نو مسیحی »»

«««حضرت عیسی مسیح «باچه خدا؟؟» یا «بنده خدا؟؟»»»

 سال نو میلادی به همه ای دوستان بخصوص آن های که در سرزمین های پرنگی ساکن اند، صمیمانه تبریک گفته و امیدوارم سال سرشار از موفقیت و سلامتی در پیش داشته باشید.

1_l_ef33eef393cc4f68a4b6e923cf3d31411همانگونه که میدانید حضرت عیسی مسیح (ع) یکی از پیامبران الوالعزم الهی و صاحب کتاب و دین مستقل و مخصوص بوده است که در آثار تاریخی و اناجیل اربعه، به عیسی ناصری، عیسی فرزند مریم و یا عیسی فرزند خدا و… شهرت دارد. اما، درست آن است که حضرت عیسی نه فرزند خدا؛ بلکه، وی مثل همه ای انسانها فرزند انسان و بنده ای خدا بوده است. تنها امتیازی ویژه که حضرت عیسی نسبت  به دیگر بندگان و حتی پیامبران دارد، این است که با معجزه الهی و خواست خداوند از مادر باکره بنام «مریم» بدون تماس مردی با وی، متولد گردیده است. حضرت عیسی تنها با خواست خدا و نفخه ای فرشته ای الهی در رحم این «باکره مقدس» به صورت معجزه، پدیدار و با تولد اش در  آغوش مادر سخن گفت و این گونه نخستین معجزه خویش را به نمایش گذاشت و از پاکی مادر خویش دفاع نمود.

بر اساس روایت قرآن کریم، حضرت عیسی که از سوی رومیان بعنوان یک شورشی، مورد تعقیب بود، مخفیگاه حضرت توسط یکی از حواریون وی، بنام «یهودا اسخریوطی» افشا و به رومیان خبر داده شد. اما، خداوند از ایشان حمایت نموده و حضرت را به آسمان بالا برد و به جای ایشان همان فرد خایین(یهودا) را به شکل و شمایل حضرت عیسی درآورد، به گونه ای که همگان احساس کردند که واقعاً وی خود عیسی است! یهودایی خایین هرچه داد و فریاد کرد که او عیسی نیست، کسی گوش نداد و سرانجام به جای حضرت عیسی، به صلیب مجازات کشیده شد و… .

 

«ورود اندیشه شرک آلود به آیین توحیدی مسیحیت!؟»

آیین توحیدی حضرت عیسی مسیح پیامبر الهی، که از میان یهودیان شهر ناصره در منطقه یهودیه برخواسته بود، در روزهای نخستین، به شدت از سوی رومیان حاکم بر یهودیه ممنوع قرار داده شد و این ممنوعیت سالهای بسیار دوام آورد. تا آنکه سالها پس از ظهور حضرت مسیح، سرانجام با فعالیت های گسترده حواریون و حواری حواریون، این دین به دربار روم راه یافت و با توافق امپراتور وقت روم  و سردمداران روحانی مسیحیت، با پذیرش بخشی از عقاید شرک آلود روم قدیم از سوی روحانیون مسیحی، امپراتور روم رسماً به آیین مسیحیت تحریفی پیوست!؟

بدین سان، دین «توحیدی حضرت مسیح» دچار یک تحریف تاریخی ماندگار گردید و طی سازش کلیسا و کاخ، خدایی واحد عیسی پیامبر خداوند، به «اقنوم ثلاثه» تغیر چهره داده و «خدایی پسر، خدایی پدر و روح القدس» بر جایگاه «خدای واحد و یگانه» قرار گرفت و ماندگاری یافت. دین تحریف شده ای که تا کنون همچنان در فلسفه الهی مسیحیت، به صورت «سه گانه» مطرح بوده و توجیهات غیر عقلانی و خرد ناپذیر فلاسفه و الهیون مسیحی، نیز تا کنون قناعت بخش نبوده و هرگز نتوانسته اند که «سه خدا» را در «یک خدا» خلاصه کنند!!؟

مصطفی خرّمی ………… یکم جنوری2015



دیدگاهها بسته شده است.