برگزاری سیمینار ملی؛ بمناسبت میلاد پیامبر اسلام (ص) از طرف اداره اموری اسلامی؛ با شرکت علمای اهل سنت و شیعه

داکتر عبد المالک بلوچ در حال صحبت

داکتر عبد المالک بلوچ در حال صحبت

کویته (جامعه) بمناسبت سالروز میلاد پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و هفته وحدت؛ روز گذشته یک سیمینار ملی؛ از طرف اداره امور اسلامی زیر سرپرستی الحاج استاد اسدی با شرکت علمای اهل سنت و تشیّع ؛  وبا حضوری وزیراعلای بلوچستان جناب داکتر عبدالمالک بلوچ بعنوان مهمان ویژه و سرکونسل جمهوری اسلامی ایران جناب حسین یحیوی؛ تحت عنوان پیغام سیره پیامبر (ص) برای بیداری امت اسلامی، برپای امنیت و جلوگیری از دهشتگردی و غارت در سرینا هوتل برگزار گردید.

در این سیمینار ملی؛ علمای بزرگ اهل سنّت و تشیّع سخنرانی نموده و هدف پیامبر اسلام (ص) را برای بیداربودن امت اسلامی در قبال حفظ امنیت و منع قتل و غارت انسانهای بی گناه، همچنان تأکید روی مسئله وحدت مسلمانان جهان در مقابل دشمنان اسلامی بحث و گفتگو نمودند.

همچنان داکتر عبدالمالک بلوچ وزیراعلای بلوچستان  در ضمن تشکر از برگزار کنندگان این سیمینار قومی در طی سخنانش اشاره کرد، تمام ملت های مسلمان؛ اعم از شیعه و سنی پیروی یک مکتب و آین هستند که او دین مبین اسلام بوده و یک خدا را پرستیش می کنند، روی مسئله وحدت و برقراری امنیت بین تمام اقوام بویژه  پیروان مذاهبی شیعه وسنی تأکید کرده افزود: سعی و تلاش من بعنوان وزیراعلای این خطه (بلوچستان) این پیام را برای تمام علماء و دیگران، این است که شیعه و سنی افتخاری پیروی از یک پیامبر را دارد که آن محمد بن عبدالله (ص) است، سیرة النبی مهم ترین پیغامش بر قراری برادری و امنیت و دوستی میان مسلمانان می باشد.

بنا براین تعصبات قومی ، مذهبی و لسانی و… را باید رها کرده وبرای آوردن امنیت و برادری در کشور تمام علماء و اهل علم و بزرگان؛ اقوام سعی و تلاش نمایند.

بعنوان یک فرد مسئول و وزیر اعلای بلوچستان از وقوع حوادث ناگواری دهشتگردی وقتل افراد بی گناه و مظلوم ناراحت بوده و سعی می نمایم که تمام افرادی را که دراین همچون حوادث دست داشته است، دستگیر کرده و به پنجه قانون بسپارم.

هر پرونده ای که پیش من می آید از سه تا، یکش مال آدمی است که در سوانح دهشتگردی، قتل و غارت دست داشته است. متأسفانه میلیون ها روپیه از طرف دشمنان، روی این افراد سرمایه گذاری شده است که افرادی بی گناه و مظلوم را بقتل برسانند.

حکومت فعلی تمام سعی وتلاشش براین است که امنیت را در تمام کشور بر قرار نموده و نفرت را از میان بردارد.

رئیس محترم اداره اموراسلامی و مدیر حوزه علمیه جامعه امام صادق(ع) جناب حجت الاسلام الحاج استاد محمد جمعه اسدی نیز در ضمن سخنرانی اش در این سیمینار قومی، اشاره داشت به اینکه: دین مبین اسلام یک دین خیر و برکت بوده و پیامبربزرگواری اسلام؛ پیامبر رحمت و مغفرت برای تمام عالم بشریت می باشد.

ایشان همچنان افزود: پیام دین اسلام همیشه عدالت خواهی و امنیت می باشد.

دردین اسلا دهشتگردی، قتل عام افراد بی گناه، غارت و چپاول و دوزدی محکوم می باشد.

تمام این سانحات المناک و دهشتگردی مقصدش فقط بد نام کردن کشور و اقوام این سرزمین بوده و می باشد.

حجت الاسلام استاد اسدی: همچنان یادی از وقوع حادثه دلسوز پیشاور نموده فرمود؛ قتل عام افراد بی گناه و اطفال مظلوم بدترین و وحشتناکترین عملیست که دشمنان اسلام و قرآن بنام اسلام همچو عملی را انجام میدهند.

ایشان همچنان اشاره داشت از آغاز کشتار و قتل عام در کویته و سایر از نقاط پاکستان؛ از سال 2000 به این طرف قتل عام های شروع شده است که تاکنون ادامه دارد که تنها مردم شیعه 1500 هزار وپنج صد جوان ونوجوان، سالمندان اطفال خوردسال، اعم از زن ومرد قربانی داشته، وبیش از 3 هزار بلکه زیادتر ازاین افراد بی گناه زخمی می باشد.

در اخیر ایشان روزی میلاد پیامبر اسلام را یک روز نمونه والگوی خوب برای برقراری وحدت میان جامعه اسلامی دانسته و هفته ای وحدت را هفته ی؛ ایجاد وحدت وهمدلی درمیان تمام انسان ها مخصوصا شیعه وسنی خواند.

حسین یحیوی سرکنسل جمهوری اسلامی ایران درکویته؛ نیز در ضمن سخنانش تأکید روی مسئله وحدت نموده و افزود: تنها راه نجات امت اسلامی ودر وحدت آنهاست، چونکه تمام مسلمانان یک خدا ویک پیامبر، یک کتاب، در عین حال یک دشمن دارد که همان صهیونیسم بین المللی می باشد.

دشمن تمام سعی و تلاشش براین است که میان امت اسلامی تفرقه و دوری ایجاده نموده و آنها را از همدیگر دور نگهدارند.

همچنان در این سیمینارقومی: جناب مولانا ولی محمدترابی امیر ورئیس جمعیت علمای اسلام، قاری عبدالرحمن، مولاناامین الله معاون ریاست جماعت اسلامی، مولانا داکتر عطا الرحمن، پرفیسور ارشد امین، مولانا عبدالرشید ازهری، و نایب رئیس مسجد جامع سفیر حافظ لطیف الرحمن، نویسنده وروزنامه نگار جناب امان الله شادیزی از سخنرانان در سیمینار بودند، تمام سخنرانان تأکید روی بر قراری وحدت و امنیت در منطقه داشتند.

اداره امور اسلامی به ریاست محترم الحاج استاد اسدی متشکل از علماء اهل سنت و تشیّع از مدت زمانی طولانی در شهر کویته برای ایجاد اخوت و برادری مابین مسلمانان فعالیت دارد.

گزارش از: ع،  س، ی.



دیدگاهها بسته شده است.