گرامی داشت از سالروز ولادت باسعادت پیامبراسلام حضرت محمد (ص) و امام جعفر الصادق در جامعه امام صادق (ع)

DSC_0283

کویته (جامعه): دیر زمانی بود که سرزمین های طفدیده ای مکه و مدینه؛ منتظر طلوع خورشید ایمان و عدالت خواهی بود، و آسمان نیلگون آن منتظر باراندنِ، باران رحمت عدالت و بر چیدنی بنیاد ظلم و شرک بسر می برد، تا با آمدن کودک نورانی آمنه بنت وهب؛ بنام « محمد بن عبدالله» (ص) در سرزمین مکه؛ و کودک دیگر بنام «جعفربن محمد الصادق (ع)» از مادر بنام أم فروه، در سر زمین مدینه قدم به عرصه ای گیتی گذاشت و به این انتظارها پایان داد.

نوزاد اول بنام « محمد (ص) » آورنده ای مکتب توحید؛ و آخرین پیام آور از جانب پرورگار عالمیان، در روز (17) هفده  ربیع الاول سال عام الفیل مطابق (570) میلادی در سحرگاه جمعه با آمدنش، این زمین خاکی را نورانی ساخته و ریشه ظلم و حق کوشی را برچیدن، نوزادی دومی بنام « صادق آل محمد» رئیس مذهب شیعیان و یگانه معلم نمونه ای دورانش؛ درست چند سال بعد در همان تاریخ (17) ربیع الاول سال (83) هجری قمری؛ مطابق تاریخ (702 / 703 ) میلادی سر زمین مدینه را با نورش منور ساخت.

DSC_0288ازسالروز تولد این دو ابر مردی تاریخ، که یکی آورنده کتابی بنام قرآن؛ (یگانه  کتابی جاویدانی و جامع به تمام معنا) و دیگریش ناشر آن کتاب؛ که در حقیقت خودش قرآن ناطق بود، همه ساله در گوشه گوشه، از این کره ای خاکی  تجلیل و بزرگداشتی بعمل می آید.

در این میان سرزمین بنام کویته، نیز از این فیض با برکت محروم نمانده و در هر گوشه و امام بارگاه ها؛ از سالروز تولد این دو مولود بزرگ و نورانی؛ تجلیل و گرامی داشتی بعمل می آورند.

بهمین مناسبت؛ روزی گذشته مراسم گرامی داشت از سالروز تولدی، دو مولودی که یکش رئیس مکتب اسلام یگانه دین عدالت خواهی، بنام «محمد (ص)» و دیگریش رئیس مذهب و ادامه دهنده ای راه جدی بزرگوارش «محمد (ص)» هست؛ در حوزه علمیه جامعه امام صادق (ص) باشرکت اقشارمختلف جامعه بویژه جوانان ونوجوانان؛ با گذاشتن یک مسابقه علمی و تاریخی؛ تحت عنوان دوران زندگی پیامبراسلام (ص) بعد از هجرت تا رحلت آنحضرت و دوران زندگی حضرت امام صادق (ع) از آغاز امام تا شهادت آنحضرت، در میان جوانان و نوجوانان دانش جو؛ زیر سرپرستی حجت الاسلام والمسلمین الحاج استاد اسدی؛ امام جمعه شهر کویته بر گزارگردید.

مراسم ساعت 3:00 بعد از ظهر با تلاوت قرآنکریم، و خواندن سرود، نعت ومنقبت در وصف پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و امام صادق رئیس مذهب شیعیان جهان، و سخنرانی مدیریت محترم جامعه امام صادق (ع) آغازگردید.

حجت الاسلام الحاج استاد اسدی: در ضمن تبریک گفتن میلاد پیامبر(ص) و امام صادق (ع)، و ابرازتشکر از شرکت کنندگان در مراسم؛ اشاره به اوضاع تربیتی کودکان ونوجوانان اعم از پسر و دخترکرده افزود؛ والدین درقبال تربیت کودکان وجوانان ونوجوانان مسئول بوده و وظیفه دارند تا که این نو نهالان آینده ای جامعه را با آشنا ساختن به احکام الهی و دستوراتی معصومین (ع) تربیت نموده و تقدیم جامعه سازند.

والدین وظیفه دارن که فرزندانش را به راه و رسم زندگی سعادت مندانه آشنا ساخته و آنها را از بیراهه رفتن و سقوط در منجلاب بد بختی نجات دهند.

ایشان همچنان برای بچه ها و نوجوان های در جلسه توصیه نمود که شما باید سعی تلاش نماید تا که به راه ورسم زندگی وپیامبر اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) آگاهی پیدا کرده و احکام و دستوراتی الهی را عملی سازید. ما و شما باید افتخار این را داشته باشیم که یک همچون رهبرانی را خداوند نصبی ما کرده که تمام راه های یک زندگی درست و با عزت را برای ما نشان داده ومی دهند.

در آخیر مراسم با اهدایی  جوایز نقدی و قرآنی به نفرات اول ودو وسوم؛  که برای نفر اول مبلغ 5000 پنج هزار روپیه و برای نفر دوم مبلغ 3000 سه هزار روپیه و برای نفرسوم مبلغ 2000 دو هزار روپیه، که دو نفر اول و دو نفر هم دوم و سه نفر هم سوم بودند، و همچنان برای نفرات چهارم و پنجم هم یک جلد قرآن کریم داده شد، وتوزیع شرینی پایان یافت.

گزارش از : ع، س، ی.



دیدگاهها بسته شده است.