حجت الاسلام الحاج استاد اسدی: پیامبران الهی مبعوث به رسالت و پیامبری شدن تا که زنجیرهای بد بختی و ظلم را از گردن مردم برداشته و انسانها را به راه راست و حقیقت رهنمای نمایند.

quetta_juma

کویته (جامعه) حجت الاسلام والمسلمین الحاج استاد اسدی؛ مدیر حوزه علمیه جامعه امام صادق (ع) و امام جمعه شهر کویته در خطبه های این هفته ای خود، بعد از حمد وثنای الهی ودرود برپیامبر اسلام (ص) و خاندانش، و همچنان توصیه مؤمنین، به تقوای الهی و پرهیز از معاصی و گناه، در خطبه ای اول حدیث از امام علی (ع) نقل نموده ودر توضیح آن فرمود: امیر المؤمنین علی (ع) در حدیثی برای مؤمنین بیان نموده است، تا زبان گویا دارید و می توانید حرف بزنید، تا زمانیکه بدن شما سالم است و می توانید حرکت کنید، اعضاء و جوارح شما آماده است، و محل رفت وآمدها وسیع و مجال بسیار است پیش از آنکه فرصت از دست برود ومرگ فرا رسد؛ عمل نیک انجام دهید، بهوش باشید، مرگ را مسلم ویقینی بدانید ؛ نه اینکه منتظر مرگ باشید ودر عمل تأخیر نمایید.

عباد الله الآن فاعلموا والالسن مطلقة والابدان صحیحة والاعضاء لدنة والمنقلب فسیح والمجال عریض قبل ارهاق الفوت وحلول الموت فحققوا علیکم نزوله ولاتنتظروا قدومه. (نهج البلاغه خطبه 196 )

از این حدیثی حضرت امام علی (ع) چند نکته ای خوب و قابل دقت بدست می آید؛ که باید با تمام دقت روی آنها توجه صورت گیرد.

نکته اول : تا زبان انسان حرکت دارد باید توسط آن مردم را بکارهای خیر و راه نیک دعوت نموده وخود نیز همیشه حقیقت را بیان نمایند.

دوم : تا زمانیکه بدن انسان از صحت کامل برخوردار است؛ باید در راه نیک قدم برداشته وکارهای نیک را انجام دهند.

سوم: قبل از فرا رسیدن مرگ باید آمادگی لازم را انسان داشته باشد ومرگ را حتمی وقطعی دانسته وباید توشه و خرجی برای بعد از مرگ خود آماده نمود.

خداوند فردای قیامت از تمام نعمت های که برای انسان ها داده است سوال می نمایند؛ مخصوصا از نعمت جوانی! از انسان سوال می شود که جوانی را که من بتو دادم در چه راه و برای چه کارهای مصرف کردی؟! اگر هرانسان جوانی اش را در راه سعادت و کارهای نیک مصرف کرده باشد، ولو به اندازه ای یک ذره ی خداوند به همان اندازه پاداش نیک برایش عطا می نماید، خداوند در قرآن می فرماید: « فَمَن یَّعمَل مِثقالَ ذَرَّةٍ خَیرًا یَرَه، وَمَن یَّعمَل مِثقالَ ذَرَّةٍ شَرًا یَرَه» هر کس به اندازه یک مثقال عمل خیر انجام داده باشد به همان اندازه پاداش می گیرند و اگر به اندازه ای یک مثقال عمل بد انجام داده باشند به همان اندازه هم جزایش را خواهد دید.

الحاج استاد اسدی حدیث دیگری از رسول مکرم اسلام (ص) نقل نموده فرمود: پیامبر(ص) فرموده است که دو تا از نعمت های الهی است که مجهول است بین انسان ها؛ یک نعمت صحت، که انسان ها بدرستی قدرش را نمی دانند و در حفظ آن کوتاهی می نمایند و یکی هم نعمت امنیت، که امروزه متأسفانه در خیلی از مناطق این نعمت برای مردم فراهم نیست.

حجت الاسلام الحاج استاد اسدی : در خطبه دوم نماز جمعه ای این هفته بعداز درود وصلوات برپیامبر وخاندان آنحضرت و توصیه مؤمنین ونماز گزاران به تقوی الهی، بعثت پیامبران را یک امر مهم دانسته و افزود: پیامبران الهی مبعوث به رسالت و پیامبری شدن تا که زنجیرهای بد بختی و ظلم را از گردن مردم برداشته و انسانها را به راه راست و حقیقت رهنمای نمایند.

همچنان که در قرآن آمده است: الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الأُمِّيَّ الَّذِي يَجِدُونَهُ مَكْتُوبًا عِندَهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَالإِنْجِيلِ يَأْمُرُهُم بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَاهُمْ عَنِ الْمُنكَرِ وَيُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّبَاتِ وَيُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبَآئِثَ وَيَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالأَغْلاَلَ الَّتِي كَانَتْ عَلَيْهِمْ فَالَّذِينَ آمَنُواْ بِهِ وَعَزَّرُوهُ وَنَصَرُوهُ وَاتَّبَعُواْ النُّورَ الَّذِيَ أُنزِلَ مَعَهُ أُوْلَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ ﴿۱۵۷﴾ سوره اعراف.

در این آیه خداوند می فرماید، آنهای که از پیامبر درس نخوانده که نامش در تورات وانجیل هم آمده است، پیامبری که آنان را به کارهای نیک رهنمای می نماید واز کارهای زشت دورنموده ومنع می کند، حرام و حلال را برایش بیان نموده و زنجیرهای ظلم و ستم که بالای آنها بوده است را از گردن آنان برمی دارند وبه آنها آزادی می بخشند پیروی می کنند؛ از جمله رستگاران بوده و انسانهای آزاده ای خواهد بود.

زنجیرهم دو قسم می باشد و هر انسان یک نوع از این زنجیرها بر گردنش بوده و یا می باشد؛ یک زنجیرظاهری که همان ظلم و ستم، توسط افراد زور گو و بی رحم در گردن انسان ها انداخته می شوند و آنان را شکنجه وآزار می دهند و یا اینکه زنجیرباطنی، که همان هوای نفس وشهوت می باشد؛ که انسان را از حقیقت دور نگهداشته و پیرو هوای نفسانی وشیطانی می سازند که پیامبران الهی هم با آمدن شان هر دو نوع از زنجیر را از دوش انسان ها بر داشته وآنها را بسوی حقیقت و خدای یکتا رهبری می نموده است.

در میان حدیث از امام علی (ع) نقل نموده و افزود؛ بگفته  حضرت علی (ع) نفس که در زنجیر شهوت و هوای نفس گرفتار است هیچ وقت از نعمت علم وحکمت الهی بهرمند نشده و علم وحکمت الهی در قلبهای  که آلوده است راه نخواهد داشت.

ایشان همچنان فرمود: هر علم باعث نجات انسان نمی شود، کشورهای اروپای و غربی از لحاظ علم دنیای و اقتصادی رشدی زیادی نموده است اما از نظر اخلاق هیچ گونه رشدی نکرده است، بلکه در اوج فساد وبی بندباری بسر می برند.

حالا می بینید که در کشورهای غربی و اروپای؛ از جمله در کشور فاسدی فرانسه چند روز قبل نسبت به پیامبر اسلام (ص) یگانه موجودی که خداوند تمام هستی را بخاطرش خلق نموده است گستاخی و توهین صورت گرفته است که قلب تمام مسلمانان جهان را داغ دار نموده است.

فرانسه ای که خود را مهد علم وتمدن می دانند ولی با تمام پیشرفت هایش امروزه دارن نشان می دهند که تا کنون هیچ گونه اخلاقی انسانی را دارا نبوده و نمی باشند؛ توهین به پیامبربزرگوار اسلام (ص) و منع حجاب اسلامی؛ توهین به عقاید تمام مسلمانان و انسان های آزاده خواه و حقیقت طلب بوده و می باشد، هرگونه توهین وگستاخی که نسبت به عقاید مسلمانها صورت گیرند از طرف ما محکوم و خواهان اشد مجازات برای عاملین آن خواهیم بود.

متأسفانه جامعه بین الملل و ارگانهای که خود را مدافع حقوق بشر می دانند، اگر حرف از اعدام یک مجرم بمیان می آید با صدور بیانه های می خواهند از آن جلو گیری صورت گیرند، تاکه یک مجرم به سزای اعمال زشت خود نرسند! اما وقتی حرف از توهین به عقاید یک ملیارد مسلمان بمیان می آید هیچ گونه عکس العمل از خود نشان نمی دهند، که این خود یک نوع تبعیض وجهالت را نشان می دهند که آنان نمی خواهند اسلام و مسلمانان رشد و ترقی نمایند.

حجت الاسلام الحاج استاداسدی؛ خواهان این شدن که باید تمام ممالک اسلامی با کشوری فرانسه که نسبت به پیامبر اسلام (ص) توهین نموده ومانع از حجاب اسلامی زنان در آن کشورهستند، وحامی همچون افرادهای هستند، قطع رابطه نموده وتمام سفارت خانه های آن کشور را بسته نمایند.

در اخیر بعد از اتمام نماز جمعه تظاهرات از طرف مؤمنین و نماز گزاران،صورت گرفت که انزجارش را از کشور فرانسه و حامیان آن اعلان نمودن، و خواهان این شدن که حکومت پاکستان باید سفیر فرانسه را احضار کرده و نسبت به این مسئله از آن توضیحات کامل را خواسته و با آن کشور قطع رابطه نمایند.

گزارش از: ع، س، ی.



دیدگاهها بسته شده است.