««جویایی حقیقت!؟»»

««جویایی حقیقت!؟»»

««شک مقدس!»»

IMAGE634160052981562500در مسیر رفت و برگشت به تهران کتابی همراه داشتم به نام «سفرها و خاطره ها»؛ از پژوهشگر توانا و اندیشمند کم نظیر جناب «داکتر محمد تیجانی تونسی»؛ کتابی جذاب، جالب و آموزنده، تقریباً این کتاب را نیز همانند دیگر آثار ایشان، یک نفس خواندم! نخستین کتاب داکتر تیجانی حدود پانزده سال پیش به دستم افتاد، با عنوان «آنگاه هدایت شدم!؟» که ترجمه ای است از کتاب «ثم اهدیت»؛ این کتاب در آن زمان تازه منتشر شده بود و همین عنوان عجیب و جالب مرا به سوی خود کشاند، عجیب تر آن که وقتی کتاب را به دست گرفتم، چنان جذاب و کَشِنده بود که مرا تا پایان با خود برد، به گونه ای که تا آخرین سطر را نخواندم نتوانستم از آن دل بکنم! .

کتاب «ثم اهدیت» یا «آنگاه هدایت شدم!؟» که با قلم بسیار روان و جالب نگارش یافته از محتوایی جذاب تری نیز برخوردار بوده و مطالب مطرح در آن، با استدلال های محکم و متقن مزین گشته که به یقین برای هر خردمندی بدون تعصب، قناعت بخش و راهگشا خواهد بود!! این کتاب در واقع سرگذشت شگفت انگیز «سیر اعتقادی» خود نویسنده (دکتر تیجانی) است، که همراه با پژوهش های گسترده و با عبور از مذاهب مختلف تا رسیدن به حقیقت ادامه می یابد. جناب داکتر تیجانی که در آغاز مالکی مذهب بوده، هنگام سفر به عربستان سعودی گرایش وهابی می یابد و… آنگاه طی سفر از مصر به لبنان در کشتی با یک عالم شیعی آشنا و با طبع جوینده خویش از یک مذهب جدید (پیروان اهل بیت)، آگاه می­شود. این آگاهی ها سبب «شک مقدسی» می­گردد که این پژوهشگر کم نظیر را، سالها به دنبال حقیقت می کشاند و… .

سرانجام با تحمل زحمت ها و سختی های فراوان، پس از سالها تحقیق و مطالعه و سفر های متعدد برای کشف حقیقت، از طریق مهمترین کتابهای روایی اهل سنت(صحاح سته) به حقیقت نایل آمده و پیرو مذهب «اهل بیت» می­گردد. آن زمان انتشار این کتاب همانند یک بمب، انفجاری عظیم رسانه ای ایجاد و واکنش های اعظمی از سوی جهان اهل­سنت را نیز درپی­داشت. مهمترین دلیل موفقییت این نوشتار، همانا استفاده گسترده نویسنده از آیات قرآن کریم و احادیث کتب معتبر اهل سنت است که راه گریز، برای کسی باقی نمی­گذارد. این کتاب تا کنون، به بیش از بیست زبان زنده دنیا ترجمه، صدها بار در کشورهای مختلف تجدید چاپ گردیده و حقیقت یابی هزاران نفر در گروش به «مکتب اهل­بیت» را به دنبال داشته است.

««کارنامه»»

 58af0a2b0d4342e608af5140219d11cf_XLنویسنده که اهل شهر کوچک «قفصه» واقع در جنوب کشور تونس است، در پی انتشار نخستین اثر تحقیقی خویش(آنگاه هدایت شدم!) از سوی دولت وقت تونس و متعصبان اهل­سنت، به شدت مورد انواع تهمت ها و افتراها قرار گرفته و در نهایت، از کشور تونس تبعید و ساکن فرانسه گردید. وی در فرانسه با تمام محدودیت ها کنار آمده، توانست از رساله دکترایی خود در «رشته فلسفه» دفاع نموده، از دانشگاه معتبر سوربن فرانسه سند فراغت بگیرد. از آن پس تا سالهایی اخیر به عنوان استاد تدریس فلسفه، در این دانشگاه معتبر اروپا مشغول تدریس بوده است. جناب تیجانی به زبان های عربی، فرانسوی و سواحلی(زبان مادری ایشان) کاملاً مسلط بوده و با زبان های انگلیسی و فارسی آشنایی کافی دارد.

از «کارنامه» های موفق وی میتوان به هزاران ساعت سفر و بازدید از بسیاری از کشور های جهان برای سخنرانی و شرکت در مجالس مناظره و… اشاره نمود که سخنرانی های ایشان در هزاران قطعه نوار صوتی و تصویری ثبت و ضبط گردیده است. طی سالهای اخیر وی به دلیل دفاع از مردم ستمدیده فلسطین از سوی سازمان اطلاعات و امنیت فرانسه، به صورت دایمی تحت نظر و پیگرد بوده است. این مزاحمت ها به قدری آزار دهنده و چندش آور بوده که سرانجام تیجانی را وادار می­کنند که پس از بیست سال سکونت در فرانسه، این کشور را به مقصد تونس ترک نموده و در زادگاه خویش استقرار یابد.

««دیگر آثار»»

جناب داکتر تیجانی در مجموع بیش از یازده اثر در مورد مکتب «اهل­بیت» نگاشته اند که از مهمترین آنها میتوان از: 1) اهل بیت کلید حل مشکلها. 2) اهل سنت واقعی. 3) همراه با راستگویان. 4) راه نجات و… نام برد. مطالعه این کتابها برای آشنایی با تاریخ صدر اسلام، چگونگی بروز انحرافات در مسیر اسلام، شناخت پیروان سنت واقعی پیامبر اسلام، آگاهی از ناگفته های از تاریخ تاریک و غبارگرفته اسلام، شناخت بیشتر فرقه ها و مذاهب و… بسیار مفید و کارآمد بوده و بدون شک برای جوانان مسلمان (سنی و شیعه) «جویایی حقیقت» و تشنه به «حقایق تاریخی» بسیار سودمند خواهند بود.

آثار جناب داکتر تیجانی که به بیش از بیست زبان زنده دنیا ترجمه گردیده، تقریباً در تمام کتابفروشی های فروشنده کتابهای اسلامی در سراسر جهان، در دسترس است. علاوه بر آن، اکثریت مراکز فرهنگی شیعی و اهل بیت در بسیاری از کشور های آسیایی، اروپایی، امریکایی، استرالیا، کانادا و… این آثار را در اختیار دارند که بسیاری از این مراکز به صورت هدیه یا با قیمت اندک این کتابها را در اختیار خوانندگان قرار می­دهند. کافیست که شما نام «داکتر محمد تیجانی تونسی» را به خاطر بسپارید و از این مراکز آثار ایشان را بخواهید. البته، بسیاری از آثار ایشان در برخی از وبسایت ها موجود بوده و قابل دانلود است. شما میتوانید تنها با سرچ نمودن نام «داکتر تیجانی» علاوه بر شناخت بیشتر ایشان، فایل های صوتی و تصویری و نیز کتاب های ایشان را به صورت رایگان دانلود نمایید.

اگر علاقه مند به تاریخ حقیقی اسلام و حقایق تلخ این تاریخ تاریک و نیز «جویایی حقیقت» هستید حتماً آثار این دانشمند کم نظیر را یک بار بخوانید.

مصطفی خرّمی

9 / 11 / 93



دیدگاهها بسته شده است.