گرامی داشت از دومین سالگرد شهدای کرانی رود، در چوک شهداء واقع در هزاره تاون ، کرانی رود.

جامعه (کویته) : روز گذشته دوشنبه 16 فروری، مصادف دومین سالروز حادثه ای خونین کرانی رود واقع در هزاره تاون بروری بود؛ که در این حادثه ای مرگبار جان بیش از نود تن را گرفت و بیشتر از صد تن دیگر را مجروح ساختند.

حادثه کرانی رود خطرناکترین حادثه ای بعد از حادثه ی علمدار رود بود که چندین خانواده ای مردم هزاره را به غم مبتلا ساخت.

روز گذشته بار دیگر؛ مردم با تجمع در شهداء چوک واقع در کرانی رود دور هم جمع شده بودند تا یک بار دیگر یاد شهدایش را زنده نهگداشته و خواهان تأمین امنیت از طرف حکومت برای گشت وگزاری مردم شیعه اخصا قوم هزاره در بین شهر و جاهای دیگر پاکستان شوند.

در این مراسم گرامی داشتی شهدای 16 فروری سال 2013 که از طرف کویته یکجهتی کونسل و خانواده شهداء برگزارگردیده بود؛ سید فیصل رضا عابدی سناتور اسبق از حزب مردمی پاکستان در مجلس سنا؛ و سخنگوی ریاست جمهوری سابق کشور پاکستان، و حالامن حیث سخنگوی خانواده های شهدای ملت جعفریه؛ در پاکستان از کراچی بحیث مهمان ویژه و سخنران اصلی این مراسم گرامی داشت دعوت شده بود.

ایشان در ضمن عرض تسلیت و اظهار همدردی با خانواده شهداء و مردم هزاره، افزود: وارثین و خانواده های قربانیان سوانح علمداررود وهزاره تاون را فقط دادگاه نظامی پاکستان می تواند که بدادش برسد؛ چونکه ارگانها و ادارات دیگر یا قادر به این کار نیستند و یا هم نمی خواهد که داد خواهی نمایند.

سید فیصل رضا عابدی سناتور اسبق از حزب مردمی پاکستان در مجلس سنا؛

سید فیصل رضا عابدی سناتور اسبق از حزب مردمی پاکستان در مجلس سنا؛

همچنان ایشان بگونه اخطارجدی به حکومت فعلی؛ خواستن که عملیات پاکسازی را، که فوج پاکستان شروع کرده است اگر در تمام نقاط کشور پاکستان گسترش ندهند و لانه های دهشتگردها و القاعده و ….، از ریشه ویران نسازند؛ دست به یک تظاهرات گسترده ای خواهد زد.

در تمام دنیا اگر نگاه نمایم هیچ جایش؛ به اندازه پاکستان مردم بی گناه و اون هم از یک طبقه ویک قوم خاص خصاره ای جانی و مالی ندیده است.

ایشان همچنان اشاره کردن که تا آخرین قدرت از حق خانواده های شهداء دفاع کرده و در کنار شما خواهم بود.

و همچنان الحاج استاد اسدی مدیرمسئول جامعه امام صادق (ع) و امام جمعه کویته؛ از جمله سخنرانان بودند که ایشان، درضمن تسلیت به خانواده شهداء تشریف آوری سید فیصل رضا عابدی، و همراهانش، را از کراچی برای شرکت دردومین سالروزشهدای کرانی رود، خیر مقدم گفته افزود؛ ما از مردم خود خواهان این هستیم که همیشه اتحاد و برادری خود را حفظ نموده و برای خیر و صلاح همدیگر قدم بردارید؛ از تمام سران پارتی ها و گروهای سیاسی و قومی این را خواهش می نمایم که تمام مصلحت های شخصی و فردی خود را رها کرده بیاید همه با هم برای وحدت و صلاح مردم خود کاری نماید، با اینکه من خودم در هیچ گروه و یا پارتی نبوده و نیستم؛ ولی همیشه خواهان این بوده و می باشم که باید از تمام اختلافات سیاسی و قومی دوری جسته و راه برادری و همدیگر پذیری در پیش باید گرفت؛ تا زمانیکه اختلافات از میان گروه ها و پارتی ها برطرف نشده ما در هیچ جای نه صدای خود را و نه خواسته های خود را رسانده می توانیم! همچنان که نمونه اش را دیدیم در سانحه علمدار رود، و هزاره تاون در کرانی رود، اگر اتحاد شما مردم نمی بود کجا می توانستیم که صدای خود را بگوش جهانیان برسانیم؟! این اتحاد و برادری شما ملت عزیز بود که امروزه تمام دنیا مظلومیت شما را دانسته و خواهان برقراری امنیت می باشد.

همچنان سخنرانان دیگری در این مراسم سخنرانی نموده و مردم را به اتحاد همبستگی دعوت نمودند.

حاجی طاهر نظری رئیس تاجران شهرکویته؛ نیز از جمله سخنران در این مراسم؛ در ضمن سخنانش افزود: که ما بارها بارها تجربه کرده ایم تا که وحدت در میان مردم و ملت ما بوجود نیاید کاری را پیش برده نمی توانیم، هر قوم که از دورن پراکنده و پاشیده باشد از دیگران هیچ وقت حق خود را خواسته نمی تواند؛ اگر یکدست و یک صدا حرکت نموده و همدیگر را قبول داشته باشیم در مقابل هر کسی که بخواهیم ایستادگی نموده و حق خود را خواسته می توانیم.

گزارش از: ع، س، ی.



دیدگاهها بسته شده است.