انفجار و تیراندازی در بیرون مسجد در شهر اسلام آباد پاکستان چهار شهید و 10 زخمی برجای گذاشت

islamabad-attackشب گذشته(پنج شنبه) در وقت نماز مغربین محافظین مسجد (امام بارگاه) سکینه بنت حسین واقع در شهر اسلام پایتخت پاکستان، مانع ورود شخص انتحاری در داخل مسجد شد. شخص تروریست، بعد از آنکه محافظین مسجد برای تلاشی اشاره می نمایند، شروع به تیراندازی و پرتاب نارنجک دستی می کند. در اثر تیر اندازی و انفجار نارنجک چهار نفر بنام عبد الشکور و غلام حسین، سخاوت و الطاف  به شهادت رسیدند و 10 نفر دیگر زخمی شدند. در این فاصله، نمازگزاران فرصت یافتند تا از مسجد بیرون شده در داخل سالن دیگر بیروند و دروازه مسجد را از داخل بسته نمایند.

شاهدان عینی به خبرنگاران گفته اند که بعد از تیر اندازی و پرتاب نارنجک دستی، شخص انتحاری می خواست داخل مسجد شود اما نتوانست دروازه مسجد را باز نماید و خودش را آنجا انفجار داد.

شخص دیگر گفت: “ما در حال سجده بودیم که آواز تیراندازی شنیده شد. ما از مسجد خارج شدیم و در یک سالن دیگر پناه گرفتیم.  بیش از 40 نمازگزار داخل مسجد مشغول نماز بودند.”

مقامات امنیتی گفته است که جاکیت انتحاری کاملا منفجر نشده و تقریبا 3 کیلو موادانفجاری سالم مانده است.

در دو ماه اخیر، این چهارمین بار است که مسجد شیعیان در پاکستان مورد حمله انتحاری قرار گرفته است. و مسئولیت این حملات را گروه تروریستی جندالله، یک شاخه ای از گروه طالبان، به عهده گرفته است.



دیدگاهها بسته شده است.