حجت الاسلام والمسلمین الحاج استاد اسدی: نوری که در قلب انسان ازیاد وذکرخداوند پیدا شود؛ آن قلب هیچ وقت نمی میرد

Juma prayer

کویته (جامعه): نمازسیاسی وعبادی جمعه ای این هفته به امامت حجت الاسلام و المسلمین الحاج استاد اسدی؛ امام جمعه کویته و مدیر مسئول جامعه امام صادق (ع) در حالی برگزار گردید که دشمنان دین مبین اسلام، برای تضعیفی اسلام و اخصا مذهب حقه شیعه از هر گونه تهاجمات فرهنگی و نظامی، در گوشه گوشه ای جهان استفاده نموده و مردم بی گناه را به شهادت می رساند.

حجت الاسلام و المسلمین الحاج استاد اسدی: درسر آغاز خطبه های این هفته ای خود با سفارش نمودن مؤمنین و نمازگزاران؛ بتقوای الهی و دوری از معاصی و نا فرمانی از دستورات شرعی؛ تقوی را تنها راه نجات بشر دانسته افزود: طبق دستور صریح خداوند تقوای و پرهیزگاری از معاصی و گناه؛ بهترین راه برای رسیدن انسان بسعادت دینوی و اخروی بوده و انسان را از هرگونه پلدیها و کثافات بدور می دارند.

همچنان که قرآن می فرماید: لباس التقوی ذالک خیر) (سوره اعراف آیه 26) لباس تقوی بهترین لباس برای یک انسان خدا جو و خدا پرست می باشد.

الحاج استاد اسدی در آغاز خطبه ای اول خود با نقل نمودن حدیثی گهر بار از زبان امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا (ع) فرمود: از امام رضا (ع) نقل شده است، هرکسی در مجلسی که باهم دایر می نماید و می نیشند؛ از دستورات و اوامر ما اهلبیت یاد نماید و ازمنافع ما دفاع  نماید، قلب آن شخص هرگز در روزی که تمام قلب ها می میرد؛ نمی میرد.  « من جلس مجلساً يحيي فيه أمرنا لم يمت قلبه يوم تموت القلوب »  (بحار الأنوار، ج1، ص199، الحديث رقم 3.)

قلب انسان با ذکر و یاد خداوند زنده می ماند و از هر گونه پلیدی بدور مانده و همیشه زنده و نورانی می باشد.

نوری تقوا و پرهیزگاری و ذکر و یاد خداوند درقلب انسان اگر تابید آن قلب هرگز به پلیدی ها آلوده نشده و از هر گونه زشتی در أمان خواهد ماند، اخصا نوری که سرمنشه أش؛ نوری الهی باشد که در قلب انسان بیتابد.

نوری که در قلب انسان ازیاد وذکرخداوند پیدا شود؛ آن قلب هیچ وقت نمی میرد.

چنانچه قرآن می فرماید: وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ ” (8) سورة الصف

در حدیث دیگری از امام رضا (ع) نقل شده است که آنحضرت فرموده است: « رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا،»[قال الرّاوی:] فَقُلْتُ لَهُ: «فَکَیْفَ یُحْیِی أمْرَکُمْ؟» قالَ: «یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا و یُعَلِّمُها النّاسَ، فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا». میزان الحکمة، ج 8، ح 13797.

امام (ع) می فرماید خداوند رحمت نماید عبدی (مردی) را که امر ما را زنده نگهدارند؛ روای می گوید از امام سوال کردم که چگونه امری شما را  زنده نگهدارد؟! امام در جواب می فرماید؛ هر کس که احکام و علوم ما (و احکام اسلامی و قرآنی ) را یاد بگیرد و بدیگران نیز یاد دهند بمنزله این است که اوامر و دستورات ما را نگهداشته است، بقسمی که اگر مردم خوبی ها وشیرینی های کلام ما را بداند مسلما از ما پیروی می نماید.

حقیقتا اگر کلام أئمه اطهار آن قسم که هست برای مردم گفته شود و بیان گردد، تمام مردم از مکتب اهلبیت (ع) پیروی خواهد نمود، اما این مسئله که در بعضی کسان کلام معصومین اثر ندارند بدین لحاظ است که قلبهای آنها آنقدر تاریک و سیاه شده است که هیچ گونه کلام حق را در خود جای نمی دهند.!

( دراین حدیث گهر بارِامام کاظم (ع) چند نکته مهم بیان شده است:

 1 ـ امام علیه السلام برای کسانی که احیای امر اهل بیت؛ کنند دعا فرموده است « رحم الله ».

2 – رحمت خداوند شامل شخصی می شود که امر معصومین علیهم السلام را تبلیغ و زنده کند؛ « رحم الله عبدا احیا امرنا».

3 ـ فراگیری معارف اهل بیت و تبلیغ آن، احیای امر ائمه معصومین علیهم السلام است؛ « یتعَلّم عُلومَنا و یعلمَها…».

4 ـ  بهترین راه تسخیر قلوب مردم و کشاندن آن ها به سوی اهل بیت علیهم السلام ـ اعم از مسلمان و غیرمسلمان ـ تبلیغ و گسترش سخنان گهربار معصومین علیهم السلام است؛ « لو عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا».

5 ـ علوم اهل بیت علیهم السلام چون به مبدأ وحی مرتبط است، زمینه ی پذیرش آن در هر انسانی که از فطرت الهی منحرف نشده باشد، وجود دارد؛ « لاَتَّبَعُونا ».

6 ـ واقعیت موجود؛ یعنی، عدم پذیرش اسلام و مرام و مسلک اهل بیت علیهم السلام از سوی اکثر مردم دنیا، نشانگر نقص در تبلیغ آئین اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام از سوی مبلّغان اسلامی است ـ البته ناگفته نماند که بخش بزرگی از این نقیصه، ناشی از موانع متعددی است که دشمنان بر سر راه تبلیغ و گسترش دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام ایجاد کرده اند ).

حجت الاسلام الحاج اسدی: در ضمن سخنانش حدیثی دیگری از امام سجاد (ع) نقل نموده و توضیح داد:

امام (ع) می فرماید: « اللّهم عَمِّرْنِی مَا كَانَ عُمُرِی بِذْلَةً فِی طَاعَتِكَ، فَإِذَا كَانَ عُمُرِی مَرْتَعاً لِلشَّیْطَانِ فَاقْبِضْنِی إِلَیْكَ قَبْلَ أَنْ یَسْبِقَ مَقْتُكَ إِلَیَّ، أَوْ یَسْتَحْكِمَ غَضَبُكَ عَلَیَّ » (صحیفه سجادیه، دعاى‏20)

امام (ع) از خداوند طول عمر طلب می نماید به یک شرط وآن اینکه از خداوند می خواهد که عمرش در راهی خدا بذل شود و در راهی عبادت و انجام الهی به پایان برسد، اما اگر چراگاه برای شیطان شود از خداوند می خواهد که دیگر زندگی اش را پایان بخشد.

در حقیقت زندگی که با یاد و ذکر خداوند و پیروی از دستورات اهلبیت (ع) سپری شود؛ قطعا زندگی مملو از شادابی و سربلندی خواهد بود.

انسانهای که زندگی شان را طبق دستورات وفرامین الهی، و پیروی از أئمه به پایان می رسانند در دنیا و آخرت سعادتمند می باشد.

امام جمعه ی شهر کویته؛ حجت الاسلام الحاج اسدی: در خطبه دوم این هفته اش، بعد از حمد وسپاس خداوند و صلوات بر پیامبر(ص) و اهلبیت (ع)، و سفارش مؤمنین به تقوای الهی و دوری از معاصی وگناه؛ حدیثی را از امام کاظم (ع) نقل نموده و در توضیحش فرمود: هرانسانِ همیشه دوست دارد که یک زندگی خوب و سعادتمندی داشته باشد؛ در حالی که همه ای این خواهش ها و خواسته ها از خود راهی دارد که باید راهی یک زندگی خوب و سعادتمند را پیدا نمود، و در آن مسیر حرکت کرد تا که به زندگی مقصود خود دست یافت.

لذا: امام (ع) این راه را برای کسانی که می خواهد سعادتمندانه زندگی نماید و در تمام امورات زندگی اش موفق باشد، این گونه بیان می نماید: نفس خودها را از طاعت خداوند منع نکنید؛ (و از پیروی و طاعت خداوند بهرمند شده و آن را عملی نماید) اگر این کار را نکردید دوبرابر آنرا در راهی معصیت الهی مصرف خواهید نمود. «إیاک أن تمنع فی طاعة الله، فتنفق مثلیه فی معصیة الله»

(بطور مسلم هر انسانی که طبق یک قانون و ظوابط خاص زندگی خود را دنبال ننماید؛ دچار سردر گمی شده و زندگی اش را تباه می سازند، پس چه قانون و ظوابطی بهتر از قانون الهی و طبق آن عمل کردن که در هیچ زمان به مشکل و سرگردانی مبتلا نخواهد شد.)

بعضی وقت ها انسان نفس خودش را از انجام فرائض و طاعت خداوند بخاطر مسائل اندکی منع می نماید؛ مثل اینکه دکانداری در وقت نماز برایش مشتری بیاید بخاطر مال دینا نمازش را به تأخیر می اندازد؛ این هم یک نوع منع کردن نفس از طاعت الهی بحساب می آید.

( در حالیکه حدیثی داریم از رسول مکرم اسلام (ص) که فرموده است : ” أَوَّلُ الْوَقْتِ رِضْوَانُ اللَّهِ وَ آخِرُهُ عَفْوُ اللَّه‏” نماز در اول وقت خشنودى خداوند و پايان وقت عفو خداوند است. (من لا یحضره الفقیه ج1 ، ص 217 ،ح 651). )

حجت الاسلام الحاج استاد اسدی: در ضمن سخنانش اشاره به ترک شدن بعضی از واجبات الهی نموده افزود: مسئله پرداخت خمس و زکاة یکی از جمله واجبات می باشد که خداوند تأکیده نموده به انجام آن؛ اما متأسفانه امروزه خیلی از مردم هستند که به این مسائل اهمیت نداده و از دادن آن دوری می نمایند.

در حالیکه طبق فرموده ای امام کاظم (ع) این قسم آدمها بیشتر؛ بلکه دو برابر مقدار آن مال که زکاة و یا هم خمسش را نپرداخته است، خساره می بینند و از داشتن یک زندگی سعادتمندانه و سالم محروم میگردد.

امام جمعه  کویته و مدیر مسئول جامعه امام صادق (ع) در أخیری خطبهایش اشاره به مسائل روز نموده افزود: زمانیکه اوضاع کنونی جهان اسلام را مورد بر رسی و توجه قرار دهیم، متوجه می شویم که دشمنان اسلام و استعمار گران صهیونیستی و غیره فکرش را متوجه نابودی مسلمانان و بد نام کردن دین مبین اسلام نموده و با تمام نیرو دارن در میان کشورهای اسلامی جنگ و خونریزی را براه می اندازند تا که تفرقه میان مسلمین ایجاد نموده و بنفع خودها استفاده ای ببرند.

امروزه اگر ما به کشورهای مثل عراق، سوریه، یمن، بحرین، فلسطین، افغانستان و پاکستان بنگریم می بینیم که تماما دست بیگانه های همچون آمریکا و اسراییل و هم پیمانانش دخیل بوده و نمی خواهند که وحدت میان مسلمانان این کشورها بر قرار بمانند.

توطئه که امروزه دارن علیه مردم مظلوم و بی گناهی یمن؛ به سر کرده گی عربستان و هم پیمانانش انجام میدهند بطور واضح نشانگراین است که هیچ وقت نمی خواهد که مردم مظلوم به دفاع از حق و حقوق که دارند به پا خواسته و خواهان عدالت شوند! در حالیکه تمام این دسیسه ها ازیک سرچشمه آب می خورند که همان صهیونیزیم و آمریکا می باشند!

حرف من بخاطر این نیست که در آن کشورها شیعه وجود دارند و یا می باشند، بلکه حرف من از این لحاظ است که در این کشورها همه روزه انسانهای بی گناه مظلومانه بقتل می رسند که متأسفانه هیچ شخص و یا کشوری؛ حتی سازمان ملل که خود را یگانه حامی و مدافع حقوق بشرمی دانند صدایش را بلند نکرده اند که چرا به بهانه ی دروغین؛ عربستان روزانه افراد بی گناه را در یمن می کشند؟ آیا آنها انسان نیستند و یا اینکه آنها عرب نیستند؟ که تمام کشورهای اتحادیه عرب بسرکرده گی عربستان و اعلام حمایت آمریکا و سازمان ملل  و کشورهای نوکر وغلامان حلقه بگوش؛ از عربستان، بر می خیزد و خواهان این می شود که باید حوثی های که خواهان حق و بر قراری عدالت در منطقه اش می باشد را از هوا و زمین مورد حمله قرار داده و روزانه ده ها نفر را قربانی نمایند؟

کجایند حقوق بشر و آن نهادهای که داد از عدالت و حقوق انسانی میزنند که صدایش را در گلو خفه نموده و هیچ گونه عکس العملی از خود نشان نمی دهند؟!

دشمنان اسلام این را بدانند که امروزه بحمدالله تمام امت اسلامی از هر راهی ممکن از توطئه های غلط و شوم شما ها آگاه شده و دیگر ناخواسته در دام شماها نمی افتند! این را هم بدانند که با این کارهای شان اتحاد میان شیعه و سنی را هیچگاهی از بین نخواهد برد! گرچند که امروزه بعضی از منابع خبری همچن تلویزیون و … دروغهای را پخش می نمایند و ایجاد تفرقه افگنی می نمایند ولی امت مسلمان آگاه شده است، که شما ها با پشتبانی از وهابیت می خواهید، دین اسلام را خدشه دار ساخته و از آب گِل آلود به نفع خود ماهی بگیرید ولی این خواب و خیالی بیش نخواهد بود إنشاء الله.

نکته ی دیگر اینکه عربستان بهانه ی برای حمله به یمن و گروه حوثی ها در پیش گرفته است، که آنها می خواهد به حرمین شریفین حمله نموده و آن را خراب نمایند! اما سوال اینجاست از عربستان و کشورهای هم پیمان ونوکرهای حلقه بگوشش، که چندی پیش داعش رسما خانه کعبه را بت خانه خوانده و گفته بود که خراب می نمایم و قرآن را از نو می نویسیم، چرا هیچ کشور ونهادی صدایش را بلند نکرده و با همچون گروهای نمی جنگند، بلکه کشورهای را که مردم عدالت را می خواهند در کشور خود بیاورند، بویژه یمنی های را که بیشتر از سعودی ها و وهابیت به حرمین شریفین احترام قائلند و از قرآن پیروی می نمایند و فقط خواهان عدالت در منطقه ی شان هستند مورد تجاوز وحمله قرار می دهند؟!

در مسئله غزه و فلسطین کجا بودن اتحادیه عرب و نهادهای حقوق بشر و جامعه مدنی که هیچ گونه واکنش از خودها نشان ندادن؟

الحاج استاد اسدی: در اخیر از مردم خواستن که باید هوشیارانه عمل کرده و به تبلغات بی گانه ها گوش ندهند و اتحاد میان امت اسلامی راحفظ نماید، زیرا دشمن از هر راه ممکن می خواهند که جهان اسلام را میان خودشان سرگرم نموده و خودشان تماشچی صحنه باشند.

گزارش از: ع، س، ی.

 

 



دیدگاهها بسته شده است.