تجاوزآل سعود به یمن یادآورحملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و فلسطین(!)

Juma prayer

نمازعبادی وسیاسی جمعه این هفته با حضور مرد م به امامت حجة الاسلام والمسلمین الحاج استاد محمد جمعه اسدی مدیرمسئول حوزه علمیه جامعه امام صادق(ع) درامام بارگاه ” کلان” شهرکویته برگزارشد.

حجة الاسلام استاد اسدی درآغازخطبه نخست فرمودند: اوصيكم عبادالله و نفسي بتقوي الله .

همه ي عزیزان نمازگزار را به رعايت تقوا که اساس اعمال است و مراقبت از رفتار و گفتار و پندار و كردار خويش در همه احوال وپیروی ازشرع وشریعت ودین مقدس اسلام دعوت و توصيه مي كنم .

حجة الاسلام استاد اسدی درآغازخطبه نخست به روایتی ازامام صادق (ع) اشاره نمودند که می فرماید :

« ان الله تبارك و تعالی فوض الی المومن كل شی الا اذلال نفسه‌‌ » خداوند همه امور را به خود مؤمن واگذار نمود جز آنكه خود را به ذلت و خواری بكشاند.

استاد اسدی: آفرینش انسان برپایه آزادی جان، وبراساس استقلال درامورحیات واختیاردرانتخاب است .

خداوند متعال انسان را آزاد خلق نموده وانسان درانجام کارهایش مختاراست . لذا وقتی انسان ازخواب بیدارمیشود فکرمیکند وتصمیم میگیرد که امروزچه کارهایی را انجام بدهد، پس درانجام کارهایش مختار وصاحب اختیاراست .

و لذا در مقابل مختار بودن انسان خداوند منّان دستوراتی را قرار داده که باید طبق  آن دستورات عمل کند و نباید خودش ذلیل نماید، مثلا برای به دست آوردن مال دنیا با ید از را ه حلال انسان تلاش کند وبرای آن نباید خودش را ذلیل کند که دراین مورد پیامبر معظم اسلام (ص) می فرماید: إنّ من شرّ النّاس منزله عند اللَّه یوم القیامه عبدا أذهب آخرته بدنیا غیره « نهج الفصاحه » پشيمان تر از همه مردم در روز قيامت کسانی هستند كه آخرت خود را به دنياي ديگران فروخته است.

ولذا خداوند منْان احکام ودستوراتش را بصورت « واجب ، مستحب، وحرام » بازگونموده است.

پس اگرواجب کرده تا انجام بدهید و اگرحرام کرده چون در صلاح شما نیست، وخداوند انسان را اشرف مخلوقات معرفی نموده است.

وهمچنین ما برای دستورات زندگی مان قدم به قدم از ائمه اطهار علیهم السلام دستوراتی داریم که در تمام عرصه های زندگی  رهنمون  ماست.

استاد : اسلام درباره آزادی و آزادگی به عنوان یک ارزش، اعتراف کرده، اما نه ارزش منحصر به فرد و نه آزادی با آن تعبیرها و تفسیرهای ساختگی، بلکه آزادی به معنای واقعی، امروزه اگر بعضی ها منطق اش این است که ما آزاد خلق  شدیم ودر انجام هر کاری آزادیم ودر عصر جدید شما دنبال حلال وحرام نباشید منطق جعلی وخودساختگی است .

حضرت حجة الاسلام استاد اسدی درخطبه دوم نماز عبادی جمعه پس ازسفارش خود وهمگان به رعایت تقوای الهی وپرهیز ازمحرمات فرمودند:  تقوای الهی یعنی دوری ازگناهان  وترک محرمات  وانجام واجبات که در سایه آن می ‌توان به سربلندی رسید.

حجة الاسلام استاد اسدی درمشروع خطبه دوم ضمن اشاره به  روایتی ازامام صادق (ع) نگاهي به تحولات جهان اسلام و مسائل مهمي كه امروزه مسلمانها با آن مواجهند (یمن وعربستان ) ضمن محکومیت حملات خودخاهانه آل سعود وقربانی مردم بیگناه یمن نگاهی كوتاهي درپیوند بااین قضایا که مربوط به کشورخودما(پاکستان) است،  نمودند .

امام صادق(ع)میفرماید: ان المؤمن اخوالمؤمن،عینه ودلیله،لایخونه ولایظلمه ولایغشه ولایعده عدة فیخلف.

مؤمن برادر مومن و مانند چشم و راهنمای اوست، به او خیانت نمی کند و ستم روا نمی دارد و او را فریب نمی دهد و به او وعده ای نمی دهد که تخلف کند. « اصول کافی، ج 2/ ص۶۶۱ »

لذا این مسئله از مسائل مهم و اساسی به شمار می رود كه در دین مقدس اسلام مورد كمال عنایت قرار گرفته است، زیرا اگر بنا باشد به این مسئله اساسی توجه نشود زندگی مردم متلاشی خواهد شد و در اثر بی نظمی و هرج و مرج مردم از یكدیگر سلب اعتماد خواهند كرد و در نتیجه زیر بنای روابط اجتماعی سست می شود.

پس وقتی امام (ع) میفرماید :مؤمن برادر مؤمن است یعنی باید مانند برادرمشکلات اورا برطرف سازد،

ومیفرماید: چشم او وراهنمای اوست، پس انسان مؤمن باید برادر خود را به آنچه خیر اوست هدایت کند ومانند چشم، راه را از چاه برای او تمیز دهد، « لایخونه ولایظلمه » وبه او خیانت وستم نمیکند، یعنی انسان مؤمن به هم نوع خود خیانت نمی کند وهمچنین حق او را تضییع نمی کند وهیچ ستمی بر او روا نمی دارد، وفریبش نمی دهد، انسانی که ایمان دارد افراد دیگر را فریب نمی دهد به آنها دروغ نمی گوید وآنها را گول نمی زند، و به او وعده ای نمی دهد که به آن عمل نکند.

لهذا ازاین حدیث استفاده می شود، که مؤمن درد دیگران را حس می کند وآنها را مانند برادر خود دوست دارند .

خطیب نماز جمعه شهرکویته در پایان سخنانش با بیان اینکه حکام عربستان به دروغ خود را خادم الحرمین شریفین می خوانند و در سال های اخیر مشخص شده که خادم الحرمین نیستند بلکه خائن هستند، خاطرنشان کرد : تحولات اين روزهاي کشور يمن و تجاوزات دول مرتجع عرب به همراهي و همفکري آمريکا نشان از استيصال اين کشورها در قبال موج اسلامگرائي ملتهاي منطقه دارد.

آل سعود نام مسلمان و خادم الحرمین را بر روی خود گذاشته اما غلام حلقه به گوش آمریکا واسراییل است و در لباس خادمی، به اسلام و مسلمین خیانت می کند .

وی با واضح خواندن پرونده خونین آل سعود در طول تاریخ که همراه با خیانت و کشتار بوده است، بیان کرد: تجاوز عربستان سعودی به یمن یادآور حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و فلسطین است .

خطیب نمازجمعه کویته درپایان سخنانش با بیان اینکه حمله آل سعود به یمن سرانجامی ندارد ، اشاره به ناکامی آل سعود در اتحاد ارتش عربی در منطقه اظهار داشتند : این اتحاد بر خلاف خواسته آل سعود شکل نگرفت و آنطوری که آل سعود فکر می کرد که دولت ما (پاکستان)  با دل و جان آنها را در حمله به یک انقلاب مردمی و کشور مستضعف همراهی کند آرزوهایش نقش بر آب شد .

وقتی قبله اول مسلمین زیرچکمه کثیف اسراییل قرارمیگیرد چراشما که این قدر داد ازاسلام و… میزنید برای دفاعش ایتلاف تشکیل نمیدهید؟ یا عملکرد شما درمصرچرا عکس چنین مسئله است ؟

لذا دولت ما (پاکستان) نباید فریب آل سعود را بخورد و وارد جریانی که سرانجامی ندارد بشود بلکه به فیصله پارلمان باید عمل کند، چون عربستان هیچ گاه برای پاکستان کمک نکرده ونباید عزت فوج (ارتش) را در جنگ بی هدف به باد دهند، این را همه میدانند که آل سعود محسن خاندان شریف بوده وهستند  ولی محسن پاکستان و مردم نخواهد بود.(!) .



دیدگاهها بسته شده است.