سعودی ها فقط بمباران و بمبگذاری بلدند!

علی الاحمد، کارشناس سیاسی و مدیر موسسه خلیج فارس در واشنگتن، علت اصلی حمله انتحاری به مسجد امام علی (ع) در قطیف عربستان را تقلای سعودی ها برای خلاص شدن از بن بست یمن دانست و گفت: سعودی ها نتوانسته اند به اهدافشان در حمله به یمن برسند و شواهد نشان می داد که به دنبال خلاص شدند از این بن بست هستند، اما وقتی یمنی ها به چندین پادگان سعودی ها حمله کرده و آنها را نبود کردند، سعودی ها وحشت زده شدند و برای گرفتن انتقام از یمنی ها، مسجد شیعیان در شهر القدیح قطیف را هدف قرار دادند.

علی الاحمد تصریح کرد: سعودیها ابتدا م3254354ی خواستند یمن را اشغال سیاسی

کنند، اما وقتی شکست خوردند دست به تجاوز نظامی زدند و پس از گیر کردن در این نقشه، تلاش کردند چند نقطه مهم یمن مانند بندر عدن را تصرف کنند تا دست خالی نمانند، اما در این کار هم موفقیتی کسب نکردند و بخش های بیشتری از یمن در اختیار انصارالله قرار گرفت.

وی با اشاره به این که جنگ سعودی ها با یمن وارد مرحله جدیدی شده و عربستان به شدت دچار هراس و نگرانی شده، اضافه کرد: سعودی ها اهل نبرد زمینی نیستند و در گذشته هم نشان داده اند که فقط می توانند به اهداف آسان مثل مساجد و مراکز عمومی و بی دفاع حمله کنند. از همین رو تنها راهی که به ذهنشان رسید انجام عملیات تروریستی در قلب منطقه شیعه نشین کشور خودشان بود تا به خیال خود از شیعیان انتقام گرفته باشند.

علی الاحمد افزود: سعودی ها می خواهند یمن را ضعیف و فقیر کنند تا در آینده تهدیدی برای آنها نباشد. اما فشارهای اقتصادی، سیاسی و افکار عمومی علیه سعودی ها به شدت افزایش یافته و این شرایط برای حکام سعودی قابل تحمل نیست و بسیار هراس آور است. حتی وزیر جنگ عربستان نیز که در آغاز خود را به عنوان فرمانده جنگ و یک قهرمان نشان می داد، آنچنان سردرگم و خسته شده و آنقدر تحت فشار شاهزاده های دیگر قرار گرفته که از کشور خارج شده و به پاریس و کمپ دیوید رفته که استراحت کند و دور از مشکلات باشد.

وی اشافه کرد: خیلی ها هنوز انکار می کنند که سعودی ها پشت سر داعش است و پشتیبانی می کند، اما  کسی که عملیات تروریستی در قطیف را انجام داده، یک تکفیری است که مدتی در مرکز محمد بن نایف آموزش دیده و مطمئن باشید نقشه این حمله را شخص  وزیر کشور عربستان طراحی کرده است.

علی الاحمد گفت: من شهر القریح را می شناسم. این شهر از سه منطقه محاصره است و رفت و آمد به آن به شدت تحت نظر است. مطمئن باشید کسی بدون هماهنگی و کمک امنیتی نمی تواند وارد شهر قدیح شود.

وی افزود: وزیر کشور سعودی کینه فراوانی نسبت به یمن و به ویژه به شیعیان دارد و به شدت احساس حقارت می کند. دیگر مقامات سعودی نیز همانند او هستند و به همین دلیل است که هیچ مسئول عربستانی این مسئله را محکوم نکرده و حتی حاکم مطقه شرقی عربستان هم محکوم نکرده است. این درحالی است که در هر کشوری در صورت وقوع حوادث مشابه، مقام نخست آن کشور  لااقل به صورت ظاهری محکوم می کند.



دیدگاهها بسته شده است.