کویته: کشتار هزارها درکویته؛ زنان نیز هدف شلیک تروریستها قرار گرفتند

Saleem-complex

کویته(جامعه): روزگذشته (دوشنبه) 3 هزاره شیعه در شهر کویته پاکستان به ضرب گلوله تروریستها در دو سانحه شهید و 5 نفر بشمول دو زن زخمی شدند.

سانحه اول در قندهاری بازار رخ داد. تروریستهای مسلح  یک دکان چای فروشی را مورد حمله قرار داد که در آن محمد انور فرزند حاجی غلام علی کاریگر چای فروشی شهید وقاری محمد اعظم ولد محمد مرادیوسفزئی  زخمی شد.  طبق گزارش شفاخانه، 8 مرمی به سینه و بازوی  محمد انور اصابت کرده بود.

سانحه دوم در جناح رود در داخل شفاخانه سلیم کمپلیس رخ داد که در آن دو نفر بنام محمد هاشم هزاره ( 50 ساله) و عبد الحکیم هزاره (25 ساله) شهید و داود هزاره، بی بی فاطمه هزاره، بی بی قمر هزاره  و دو نفر دیگر زخمی شدند.  به گفته یکی از زخمی ها آنها برای تدوای در سلیم کمپلیس  منتظر داکتر بودند که یک ترویست با لباس پولیس وارد ساختمان شده و شروع به شلیک طرف آنها می کند.

جنازه شهید محمد هاشم و عبد الحکیم در هزاره تاون در کنار دیگر شهدا به خاک سپرده شدند.

بعد از نماز عصر یک مسجد اهل سنت در جناح رود نیز مورد حمله افراد مسلح قرار گرفته که در آن یک نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

بعد از وقوع این حادثه بازار و مراکز تجاری بسته شد. سران هزاره و مردم همراه جنازه شهید در مقابل دفتر رئیس پولیس تظاهرات کردند و خواهان توقف کشتار و نسل کشی هزاره ها در کویته شدند.

حکومت  برای کنترول شهر حالت فوق العاده  امنیتی  اعلام نموده است.

 



دیدگاهها بسته شده است.