تسلسل کشتار هزاره ها در کویته؛ دو هزاره شیعه در میزان چوک به شهادت رسیدند

Mezan-chowk-Quetta

جامعه(کویته): بعد از ظهر روز گذشته(چهارشنبه) دو تن هزاره شیعه بنام حاجی محمدموسی و حاجی حسین علی در داخل دکان هایش در میزان چوک توسط تروریستها به شهادت رسیدند و یک نفر دیگر شدید زخم برداشته است.

همسایه مقابل گفته است:”ما آواز شلیک نشنیدم. مشغول کار بودم یک دفعه متوجه شدم که دکاندار مقابل به زمین افتاده و خون جاری شده است. نزدیک رفتم دیدم که سه نفر آغوشته به خون روی زمین افتاده اند. بعد از آن پولیس آمد و مارا بیرون راند.”

در طول یک هفته این سومین سانحه است که در وسط شهر مقابل چشمان صد ها نفر رخ داده و پنج نفر هزاره شیعه جان شان را باخته اند. و در دو سانحه تروریستها از خفه کن استفاده نموده و کسی متوجه شلیک آنها نشده است.

قابل ذکر و توطئه خطرناکتر اینکه :   روز یک شنبه این هفته یک دکاندار سنی اول صبح درمقابل دکانش در مسجد رود کشته شد. بعد از آن گروه ترویستی سپاه صحابه(جماعت اهل سنت و الجماعت) در وسط شهر (منان چوک) تجمع کردند.

در این تجمع شعار علیه شیعیان و هزاره ها داده شد وبه ظاهر اینطور وانمود نمود که ممکین هزاره ها دست به اقدام تلافی جویانه زده باشد . لذا آنها  هزاره ها را کافر خواند و متهم به قتل دکاندار کرد و اعلام کردند که بزود انتقام می گیرد.

حکومت مانع تجمع گروه تروریستی نشده و در طول روز از آنها حفاظت کرد. بعد از تهدید و اعلام انتقام از طرف گروه تروریستی، حکومت هیچ نوع واکنش علیه این گروه نشان نداد.

البته این اولین بار نیست که چنین توطئه خطرناک را راه اندازی می کنید  وازین حربه در سطح کلان تر نیز در گذشته استفاده شده است .

اول می اید در مسجد شیعه ها انفجار وانتحار می کند وبعد با فاصله ای کم می رود به مسجد اهل سنت چنین اقدام را انجام می دهند تا گناهی آن را به گردن شیعه ها بیندازد .

خوشبختانه از آن نتیجه نگرفت  ولی الان به صورت انفرادی وبه شیوه بسیار مرموز این کار را انجام می دهند تا شاید از این طریق نتیجه بگیرد جنگ را میان اقوام و دسته های مختلف به راه انداخته  و خود شاهد آن واقعه ها باشد .

 



دیدگاهها بسته شده است.